DB12 Volante – британска перфектност и германска прецизност

1604
2024

С DB12 Aston Martin иска да бъде по-модерен и по-динамичен, без да престава да бъде Gran Turismo. Тествахме Volante.

При Aston Martin всичко е ново. Неотдавна отпразнувахме творението на бившия шеф на Aston Тобиас Мьорс – DBX 707. С напускането на германския гений британците не искат отново да се озоват във втората лига по отношение на пърформънса. Затова новият шеф дойде от Ferrari – Амедео Фелиса, британците взема и германеца Андреас Барайс от McLaren. Той не участва директно в разработката, но с опита си при Lotus и подразделението по задвижването във Формула 1 на Mercedes определено е наясно, как се правят бързи коли.

Първите творения на новото ръководство: новия Vantage и DB12. Днес тестваме DB12 Volante в Шварцвалд. Междуградски пътища, планини, завои – точните неща за един GT-кабриолет. Въпреки, че според Aston Martin този Volante трябва да може да владее и спорта. Ще го проверим.

Качвам се в автомобила, предшествениците DB9 и DB11 Volante са ми познати. 11 трябваше да се справи и без V12 двигателя и се движеше с 4-литровия битурбо мотор на AMG. Роудстърът прави впечатление преди всичко като спокоен автомобил за наслада от шофирането без спортни маниери. А новият? Той въодушевява още при качването.

Електронният диференциал на задната ос с премиера в DB

Красивият нов свят – най-после. Модерен волан, фин дисплей, в средата прегледна конзола, вече без прекалено многото бутони, над нея тъчскрийн. Лостът на трансмисия лежи удобно в ръката. Имаме и микс от благородни материали, подчертано ниска позиция на седене. Под капака работи познатият ни 4,0-литров битурбо V8 агрегат, на който инженерите са вдигнали мощността до 680 к.с., тоест до някогашното ниво на V12-мотора. Освен това и 8-степенна автоматична трансмисия на ZF на задната ос. И за първи път при DB имаме електронен диференциал на задната ос.

Забелязва се, че автомобилът е доста по-спортен в завоите в сравнение с преди. Доказват го и данните: например подсиленото дъно на автомобила и по-твърдите с 10 процента пружини на задната ос. Последното е индикация за компенсация с тежкия механизъм на сгъване на покрива. Целта е постигане на същия пърформънс като при по-лекото със 100 кг Coupé. Така, че потегляме.

Не му липсва много, за да достигне Vantage

Натискам стартовия бутон на централната конзола и V8 двигателят се събужда – каква наслада за ушите още без да се движи. В движение той е още по-пленителен, дори с тристепенна настройка. С натискане на бутон – от бяло на жълто и на червено. Слизам от магистралата, качвам се в планината, следват завоите.

Следва и изненадата – този DB12 Volante се усеща значително по-агресивен в спортните режими, с по-добри реакции и по-прецизен от всички предишни DB-модели. Това е в посока Vantage. Следва по-решително смяната на посоката, завива с лекота и излиза със нежно свръхзавиване от завоите. Гумите , окачването и спирачките са в хармонична връзка, така че накрая се получава изключително спортно балансирана и абсолютно предвидима управляемост.

Да, всичко се усеща като по-малко от 1,8 тона. 8-степенната автоматична трансмисия с хидротрансформатор се справя с шпагата между плавно и бързо превключване – действително по-добре от някои предавателни кутии с два съединителя.

Малко преди края на теста започва да вали, намаляваме до темпо 50, покривът се затваря по време на движение за само 14 секунди. След това е ред на спокойствието и тишината, покривът от плат на Webasto е толкова добре изолиран, че имате усещането, че се возите в Coupé.

Технически данни и цена: Aston Martin DB12 Volante

V8 двигател, битурбо

Работен обем 3982 cм3

мощност 500 кВт. (680 к.с.) при 6000 об/мин

макс. въртящ момент 800 Нм при 2750-6000 об/мин

задно задвижване, 8-степенна автоматична трансмисия

Д/Ш/В 4725/2135/1295 мм

Собствено тегло 1796 кг (DIN)

0–100 км/ч за 3,7 секунди

Максимална скорост 325 км/ч

Разход на гориво 12,2 л А 98 Н

CO2 276 г/км

Цена: 485 000 лв.

ИЗВОД

Гидо Науман

Ако се замислим, че DB12 Volante всъщност е създаден като по-благороден модел, неговата динамика е направо превъзходна. Отлично удоволствие от шофирането!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин