Dallara Stradale: лек и мощен

1811
2017

Името Dallara е познато предимно на почитателите на автомобилния спорт. През 1972 г. Джан Паоло Далара основата собствена фирма и става известен като успешен доставчик на шасита за Формула3 и серията GP2. Далара участва и в разработката на KTM X-Bow След дългогодишно очакване италианецът показа първия модел за нормални пътища на негово име.

Първият автомобил на Далара – „Stradale“ (подходящо име) представлява спийдстър с карбонова каросерия, който мутира в Coupé. базовият модел е без врати, но с монтирането на предно стъкло се превръща в роудстър. Също така с добавянето на Т-образна рамка Stradale се превръща в тарга, а след монтажа на две крилати врати колата се трансформира в перфектно. Освен това от Dallara предлагат на клиентите и задно крило за Stradale.

Ядрото на Stradale е 2,3-литров турбо 4-цилиндров агрегат с 400 к.с. и максимален въртящ момент от 500 нютонметра. Трансмисията е 6-степенна механична (серийна) или автоматизирана (опционална) с лостчета на волана, а задвижването – задно.

Благодарение на използването на карбон и други леки сплави Dallara Stradale тежи в стандартната си конфигурация само 855 килограма. Частите на каросерията и монококът са от карбон. Спринтът до 100 км/ч се взема за 3,25 секунди, а максималната скорост е 280 км/ч. На пета предавка Stradale се нуждае от 3,5 секунди, за да ускори от 80 км/ч до 120 км/ч. 8,5 секунди трае спринтът от 100 км/ч до 200 км/ч.

С оглед на производството на 600 екземпляра през следващите пет години, цената на базовия модел е 300 000 лв.

 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин