2022
С разширено портфолио от електрически превозни средства на международното изложение IAATransportation 2022 в Хановер DaimlerTruck демонстрира своята амбиция за постигане на локален напълно въглеродно неутрален транспорт.
Акцентът на търговското изложение на немската компания е тежкотоварният електрически камион за дълги разстояния Mercedes-Benz eActros Long Haul, чийто концептуален прототип беше представен на специално медийно събитие в неделя вечерта, 18 септември, малко преди официалния старт на IAA. Електрическият пробег на eActros Long Haul е около 500 километра и може да се зарежда с цял мегават. Серийното производство на камиона е планирано за 2024 г.
Още една иновация, представена от DaimlerTruckна търговското изложение. Това е електрическият Mercedes-Benz eActros 300 във версия седлови влекач за тежкотоварна дистрибуция. На панаира от Daimler Truck разказаха и за електрическия Mercedes-Benz eAtego от среднотоварния сегмент. Своята европейска премиера отбелязва и новото поколение на електрическия FUSO Next Generation eCanter.
Като част от Daimler Truck водещият световен производител на автобуси Daimler Buses също работи в посока предлагането на портфолио от превозни средства, напълно неутрално по отношение на CO2. В допълнение към електрическия Mercedes-Benz еCitaro, който е в серийно производство от 2018 г., Daimler Buses планира да пусне първия изцяло електрически междуградски автобус от 2025 г. Първият чисто електрически туристически автобус ще се появи в края на това десетилетие. На пресконференцията в неделя вечерта Daimler Buses представи и следващото поколение туристически автобуси Setra Top Class и Comfort Class с конвенционално задвижване. По отношение на дизайна, тези модели показват новото лице на семейството и залагат стандарти за системи за безопасност и помощ с Active Brake Assist 5 като стандарт и опционален Active Drive Assist 2.
е Actros Long Haul с повече от 600 кВтч капацитет на батерията
Със своите изчистени контури и LEDсветлинна лента в предната част концептуалният eActros Long Haul загатва какъв ще бъде дизайнът и на серийния автомобил. Три батерии осигуряват инсталиран общ капацитет от над 600 кВтч, а два електрически мотора генерират непрекъсната мощност от 400 кВт и пикова мощност от над 600 кВт. Веднага след пускането на пазара, в допълнение към влекача, Mercedes-BenzTrucks ще предложи и шаси вариант на eActros Long Haul.
Инженерите на Mercedes-Benz Trucks са проектирали eActrosLongHaul, така че да отговаря на същите изисквания за издръжливост като конвенционалния тежкотоварен Actros за дълги разстояния, а това означава 1,2 милиона километра за период от десет години.
Батериите на eActros Long Haul са с клетъчна технология с литиево-железен фосфат. Те се характеризират преди всичко с дълъг експлоатационен живот и повече използваема енергия. Батериите на серийния eActros Long Haul ще могат да се зареждат от 20 до 80 процента за доста под 30 минути в зарядна станция с мощност от около един мегават.
Влекач eActros 300 за гъвкав транспорт
Новият eActros 300 във вариант седлови влекач може да тегли всички стандартни европейски полуремаркета, съобразено с максимално допустимата обща дължина. Електрическият камион е базиран на същата технология като eActros 300/400. Три батерии, всяка с капацитет от 112 кВтч, позволяват пробег до 220 км с едно зареждане. Стартирането на серийното производство е планирано за втората половина на 2023 г.
FUSO Next Generation eCanter в повече варианти за множество приложения
Пет години опит и 6 милиона електрически километра са в основата на разработката на Next Generation eCanter. Резултатът е електрически лекотоварен камион с допустимо брутно тегло между 4,25 и 8,55 тона, даващ на клиентите повече гъвкавост и различни приложения. Next Generation eCanter се предлага в два варианта на кабината – Standard (1695 mm ширина) и Comfort (1995 mm ширина) и общо шест различни междуосия от 2500 mm до 4750 mm.
Крайната цел: CO2 неутрален транспорт по пътищата до 2050 г
Амбицията на DaimlerTruck е до 2039 г. да предлага в Европа, Япония и Северна Америка единствено въглеродно неутрални превозни средства. FUSO стартира серийното производство на първото поколение eCanter още през 2017 г., а електрическите Mercedes-Benz eCitaro, eActros и eEconic са в серийно производство съответно от 2018, 2021 и 2022 г. Freightlinere Cascadia за Северноамериканския пазар ще последва през 2022, а през следващите години на пазара ще бъдат пуснати и други въглеродно неутрални автомобили. През втората половина на това десетилетие компанията ще добави и серийно произвеждани камиони, задвижвани с водородни горивни клетки. Първите прототипи на Mercedes-Benz GenH2 Truck вече са подложени на интензивни тестове – както на вътрешнофирмената тестова писта, така и по обществените пътища. Целта на разработката е пробег до 1000 км и повече. Това прави камиона подходящ за гъвкави и взискателни операции, особено във важния сегмент на тежките превози на дълги разстояния.