Новини » Daihatsu Tanto Fun Cross: миниатюрен кей-кар

Daihatsu Tanto Fun Cross: миниатюрен кей-кар

1210
2022

Външността а ла кутия за обувки се отразява добре на предлаганото място

Daihatsu отдавна не присъства на европейския пазар, но това не се отнася за японския: четвъртото поколение на Tanto се продава в страната на изгряващото слънце от 2019 г. и е сред най-продаваните модели на марката. Сега автомобилният производител разширява гамата на кей-кар-овете със специална версия в приключенски стил.

Daihatsu Tanto Fun Cross се присъединява към стандартното Tanto, Tanto Custom X и Tanto Custom RS със същата механика, но с различни опции и различен дизайн. В сравнение с другите версии на Tanto Fun Cross има модифицирана предница и брони а ла SUV.

Голямата, вдъхновена от Lexus радиаторна решетка на нормалния Tanto е премахната, като е заменена с по-здрава броня с алуминиева предпазна лайстна. Горната част на решетката също е променена, а графиката на фаровете сега е нова.

Промените във вътрешното пространство не са чак толкова съществени. Има нови оранжеви акценти по арматурното табло, както и нови опции за тапицериите. Новите декорации в интериора са комбинирани с нови цветове на каросерията.

Актуалният Tanto дебютира през юли 2019 като най-технологично прогресивният кейкар, произведен от Daihatsu. Той е базиран на платформата Daihatsu New Global Architecture и малко след дебюта си започна да се радва на голям интерес от страна на клиентите. Моделът е задвижван от 0,66-литров 3-цилиндров агрегат, който се предлага или с турбина, или като атмосферен. По-мощният от двата варианта разполага с 64 к.с., докато базовият вариант предлага 52 к.с.

Японската държава определя работния обем и мощността на двигателите на кей-кар-овете – също и размерите. Максимум 3,40 метра дължина, но височина до 2 метра карат моделите да изглеждат като кутия за обувки с малки колела, за да се оползотвори пространството колкото се може по-добре.

Същите двигатели се предлагат и за Tanto Fun Cross, като и двата модела се със серийни безстепенни автоматични трансмисия. Интересното е, че Tanto – както много други кей-кар-ове в Япония – се предлага с двойно задвижване. Нямаме информация, дали този вариант разполага с двойно задвижване, но с оглед на визията на автомобила, това е напълно възможно. Актуализираната серия на  Tanto вече е на пазара, като базовата версия струва около 20.000 лв. Топмоделът се предлага за около 30.000 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин