2023
Новото поколение със задно задвижване на модела е почти с размерите на Mazda MX-5
Daihatsu показа миналата седмица по време на изложението Japan Mobility Show студия на новия Copen – една наистина голяма изненада. Общото между студията и миниатюрния автомобил с предно задвижване всъщност е само сладката външност – в момента виждаме един значително по-голям роудстър, който освен това е със задно задвижване.
Новият Copen е излязъл от кожата си на Kei-Car-автомобил и сега е оборудван с 1,3-литров мотор (предишният беше 658-кубиков) под капака си. Техническите данни надхвърлят тези на предшественика – 63 к.с. и 91 Нм.
Vision Copen е със съвсем други размери – докато серийният вариант е дълъг 3,40 метра и широк 1,48 метра, дължината на Vision е 3,83 метра, а широчината му – 1,69 метра. Концепцията е малко по-ниска (1,26 спрямо 1,28 метра) и има много по-дълго междуосие – 2,41 метра в сравнение с предишното от 2,23 метра. Така по размери бъдещият Copen почти се доближава до Mazda MX-5. Студията разполага само с два педала – това означава, че трансмисията е автоматична.
По-големият Copen с по-мощен мотор и задно задвижване ще представлява по-интересен по отношение на експорта автомобил. В Европа Daihatsu не е активна отделна марка – тя е част от Toyota. Така, че не е изключено серийната версия на Vision Copen да се появи в други държави. А защо не и в Европа?