Dacia Spring 65: ще стане ли Spring спринтьор? (ТЕСТ)

1511
2023

След 2 години Dacia оборудва своя електрически малък (кросоувър) модел с по-мощен електромотор с 65 к.с. Направи му и някои козметични промени…

Dacia е интересна марка – румънският лейбъл на Renault се стреми да предостави добро съотношение между цена и качество. През 2021 г. например с малкия електромобил Spring Dacia пусна на пазара истински касов хит. Сега следва ъпгрейд на модела – с по-голяма мощност и освежена външност. Новата външност се нарича Extreme и включва капаци на страничните огледала с бронзов цвят или специални постелки.

Семпъл кокпит с навигация. Седалките са малко тесни и с къса повърхност за бедрата, воланът не може да се настройва

Топмоделът е резултат на желание на клиентите – досега Spring е продаден над 110 000 пъти. Друго желание на купувачите: по-голяма мощност, за да отговори Spring подобаващо на предизвикателствата в градски условия. Така се появява версията с по-мощен електромотор (65 к.с.). Има ли обаче и други промени? Дългият 3,73 м Spring освен най-евтиният, е и най-малкият масов електромобил на пазара. Досегашната версия с 44 к.с., която също ще продължава да се предлага, ускоряваше доста мудно (около 20 секунди за спринта до 100 км/ч). Румънците с гордост посочват, че новият вариант с 65 к.с. ускорява за 3,9 сек до темпо 50 км/ч – да, това определено се усеща при старт от светофара. Хубаво е, че слабостите при потегляне на предишния Spring вече са в миналото. Възможно е да се дължи на това, че Dacia са променили и предавателните отношения на трансмисията.

Нивото на оборудване Extreme предлага бронзови акценти по каросерията и в интериора

Е, във високите диапазони на скоростомера няма подобрение – там на Spring продължава да не е му е много лесно, макар и обещанията на производителя да са за 13,7 сек до 100 км/ч. Ускорението от 80 до 120 км/ч се взема за 13,5 (вместо за 26,2) секунди, а максималната скорост е 125 км/ч. Голямата разлика спрямо предшественика личи при преработените окачване и управление. Макар и управлението да е все още малко индиректно, при движение по междуградски пътища воланът лежи спокойно в ръцете, реагира по-директно от средно положение и има по-добра обратна връзка. По-стегнатите амортисьори будят по-голямо доверие, което се отразява положително на преживяването на пътя. Иначе лекият Spring продължава да недозавива.

Изработката във вътрешното пространство на Spring е солидна, а седалките са сравнително удобни.
По отношение на разхода няма подобрения – заради по-мощния електромотор той е увеличен от 13,9 кВтч/100 на 14,5 кВтч/100 км. Тъй като капацитетът на батерията е останал същият (26,8 кВтч), пробегът е намален с 10 км на 220 км (WLTP). В градски условия според Dacia можете да изминете до 305 км.

Изписано с букви лого на Dacia отзад, отпред – нова емблема

В ценовата листа има две нива на оборудване: Essential с 44 к.с., но без навигация електрически стъклоповдигачи отзад, както и тестваната от нас Extreme (65 к.с.), която струва 43 100 лв.

Извод

Новият вариант Spring 65 предлага по-голяма мощност, която прави автомобила по-динамичен, но все пак той си остава предимно за града, а не за пътуване на дълги разстояние. С подобреното окачване и интересните акценти отвън и отвътре, моделът е много приятен за каране.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател електромотор, отпред • Мощност 48 кВт (65 к.с.) • Макс. въртящ момент 113 Нм • Задвижване предно/ едностепенна трансмисия • Д/Ш/В 3734/1579-1770*/1513 мм • Тегло (празен) 1050 кг • Багажник 290–1100 л • 0–100 км/ч 13,7 сек • Макс. скорост 125 км/ч • Разход 14,5 кВтч/100 км • Емисии CO2 0 г/км • Цена от 43 100 лв. * Ширина с отворени огледала

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин