Dacia Sandero II на старо: струва ли си да пестиш?

1310
2022

ЗВЕЗДАТА НА ГЕРМАНИЯ в продажбите на нови автомобили през първото тримесечие на 2022 г. бе Dacia Sandero III. Малкият автомобил на дъщерната фирма на концерна Renault Nissan е търсен и на пазара за коли втора ръка. С основание ли? Разгледахме внимателно базов модел от второто поколение, произведен през 2017 г. Фейслифт версията на Sandero II в ниво на оборудване „Essential“ с 1-литров мотор със 73 к.с. се считаше за модел за пестеливци и минималисти. Тогава „румънецът“ е струвал около 14 500 лева – с резервно колело, аудиосистема Blaupunkt и ДДС.

Sandero владее добре изкуството на лишенията. Логично управление в кокпита и прилична ергономия. Здрави пластмаси, но катастрофални тапицерии на седалките
Добре четими уреди, все пак има и оборотомер. Необичайна скала на аналоговия уред

Сега използваното в първия си живот от охранителна фирма Sandero се предлага за 7990 лв. С оглед на високите цени на употребяваните автомобили към момента цената му е направо супер ниска за 4,5-годишен автомобил. Какво обаче получавате за тези пари? Вълнуващият предишен живот на Sandero определено си му личи. След 133 605 километра тапицериите на седалките са скъсани, а уплътнението на една от вратите се е откачило. От страната на пътника до водача има вдлъбнатина на задната колона и задната врата. А при силно слънце си личат остатъците от лепилото на лепенките на охранителната фирма. Не е кой знае какво – мислят си повечето интересуващи се от употребявани автомобили. Е, те все пак могат сами да си зашият скъсаните тапицерии от плат на седалките, да изправят вдлъбнатината и да полират Dacia с препарат от строителния супермаркет. Само така малкото Sandero ще остане с тази революционна цена: за под 8000 лева няма как да намерите на старо кола, произведена в края на 2017 г. Renault Clio или Opel Corsa на същата възраст струват в интернет двойно повече.

w В зависимост от позицията на задните облегалки Sandero II предлага вместимост на багажника между 320 и 1200 литра. Здрава кора на багажника

Sandero не предлага кой знае какви екстри. Както никой друг автомобил в днешно време, „румънецът“ владее изкуството на лишенията: прозорците се свалят ръчно, централно заключване и климатик липсват. Това, което е важно: четирима, дори и при нужда петима души могат да стигнат икономично от точка A до Б.

OБЯВИ ЗА DACIA SANDERO II НА СТАРО

На 3-цилиндровия атмосферен агрегат със 73 к.с. са му достатъчни 6 л/100 км. С този двигател изпреварването и темпо над 130 км/ч не са препоръчителни. Въпреки това базовото Sandero не е антично: четири въздушни възглавници, ABS и ESP са част от оборудването на борда.

Пъргавината е чужда на Sandero. Затова пък окачването му е меко

А при краштеста на Euro-NCAP през 2013 г. все пак бяха получени 4 звезди. Нормата за вредни емисии Euro 6 на пуснатия през 2017 г. агрегат отговаря на тогавашния стандарт за класа. След трите обиколки на земното кълбо Sandero все още се движи сравнително прилично. Няма тропане, няма виене на лагери. Това, че спирачките не са съвсем като през първия ден и от двигателя има някои петна масло, не е необичайно при този пробег и за други производители. Качеството на лака не е особено добро: грундът прозира по праговете и капака на багажника. Няма обаче сериозна ръжда – макар че ауспухът и окачването са почервенели. Нашият съвет: с турбо бензиновия или с дизеловия двигател с 90 к.с. Sandero е по-бързо и въпреки това икономично.

Със 73 к.с. и само 97 Нм максимален въртящ момент двигателят е доста муден. Затова пък е икономичен

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв