Dacia Logan MCV: изгодна е само като нова


2
дек.
2019

ПРИ ТЕСТОВЕТЕ НА УПОТРЕБЯВАНИ автомобили на AUTO BILD даваме един съвет, който е като основен закон: откажете се от всички екстри, които не са ви абсолютно необходими! Не само защото ще спестите пари при покупката, но и защото луксозните глезотии често отказват след няколко години и стават причина за скъпоструващи ремонти. Това е едно старо правило, с което се сблъскваме неприятно при Dacia Logan през един горещ ден. Кой изобщо днес поръчва семейно комби без климатична инсталация?

Изглежда сякаш разносвачът на пици е забравил кутията си в багажника – но е оригинално, когато не е поръчана резервна гума

Едва ли някой ще посрещне с възторг главата на семейството, който се прибере у дома с една подобна румънска сауна. В днешно време климатичната инсталация е просто задължителна. И затова не е чудно, че тестовото комби не може да намери купувач много дълго – въпреки многократните понижавания на цената, както признава и търговецът на употребявани автомобили от Markisic Automobile. Трябва да се отбележи и друго – цената от 10 900 лева е изгодна само на пръв поглед. На практика това са 60 процента от цената на автомобила като нов. И то след 5 години. Та това е мечтата на всички купувачи на нови автомобили. Едва ли е възможно да шофирате по-изгоден автомобил и да го продадете своевременно на добра цена, когато приближи моментът на първите по-сериозни ремонти. В случая в неизгодна позиция са купувачите на употребявани автомобили. Не си струва да поемат риска от очакваните ремонти заради по-ниската с няколко хиляди лева цена спрямо нов автомобил. А все нещо ще се повреди – това е сигурно.

Опростен, но лесен за управление кокпит с пластмасов волан

Ниските цени на новите Dacia не са случайни. Logan по традиция не е в челните места на класацията на AUTO BILD и TÜV. Дори когато рационално насочените собственици са поддържали своите автомобили добре, на модела не му е лесно. Не са рядкост проблеми като ръжда по предния капак, силно износени евтини стелки, които и след 10 000 км изглеждат по-зле, отколкото при Benz на 250 000 км. Независимо от поддръжката двигателите имат склонност към течове на масло, задните барабанни спирачки „държат“ неравномерно, а надраните предни спирачни дискове създават проблеми при прегледите на TÜV. Logan MCV е едно практично и изгодно комби. Но трябва да е нов. Това е основният закон при Dacia.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
i30 на старо: Hyundai издръжлив колкото Audi?

22
май
2017

Второто поколение на популярния модел на Hyundai се приближава удивително близо до премиум компактното Audi A3 по отношение на качеството

Card image cap
Seat Altea на старо: Golf Plus за феновете на дизайна

3
сеп.
2017

Seat Altea: испанският компактен ван притежава техниката на Golf V по красивата си външност

Card image cap
Какво трябва да знаем за конденза във фаровете?

7
мар.
2018

Кондензиралата вода във вътрешността на фара веднага буди асоциации за стар и „уморен от каране“ автомобил – само че този феномен може да бъде наблюдаван и при съвсем нови коли. Експерт от Valeo разкрива най-важното за проблема и споделя кога фарът трябва да бъде сменен

Card image cap

В последния брой:

Архив >