2023
Dacia Jogger e най-достъпният семеен автомобил на пазара. Toй беше лансиран преди по-малко от година. Визията му обаче вече е освежена. Представя ли се убедително „румънецът“ в нашия тест?
В зависимост от ъгъла, от който гледате Jogger, можете да го поставите в различна категория. В полупрофил ще кажете: „SUV, разбира се!“. Отзад изглежда като ван, а в профил до B-колоната – като типично комби.
Всички модели на Dacia вече носят новото лице
Въпреки че дизайнът на Jogger комбинира няколко „породи“ автомобил и далеч не изглеждаше остарял, от Dacia са решили да го поосвежат. По-малко от година след пускането на модела на пазара той получава новото „лице“ на марката – с променена решетка и нова емблема, която трябва да обединява буквите „D“ и „C“.

Вместо емблема, върху волана вече откриваме надпис Dacia. Ако се вгледате по-внимателно, ще откриете, че елементите над фаровете за мъгла вече също са черни, а не сребристи като преди. Румънците наричат тази стъпка „Chrome Detox“.
В ежедневието Dacia Jogger е почти непобедима
Иначе Jogger си остава такъв, какъвто го познаваме: преди всичко просторен. На втория ред има почти неограничено пространство за главите, възрастни могат да се разположат и на третия (доплащане: 1000 лева), след като преминат през втория.

Максималният обем за багаж е 1819 литра. Както се очаква, в ценовия диапазон на Jogger няма как да не се сблъскате със солидно количество твърда пластмаса, но това не трябва да притеснява младите семейства, чувствителни към цените. Необичайно: резервната гума е разположена под дъното на автомобила.

Управлението в кокпита е лесно, като изключим сателитните контролери за радиото, познати от Renault, иначе панелът за управлението на климатика и лентата с бутони над него са лесно достъпни. Всъщност и самият кокпит е подложен на „функционална детоксикация“ – т.е. няма много бутони за „разцъкване“, с които да се разсейвате.
Все още липсва голямо разнообразие от задвижващи агрегати
По отношение на моторизациите няма голямо разнообразие. Но трябва дебело да подчертаем, че 1-литровият турбомотор със 110 к.с. (от 33 090 лв.) на Jogger е напълно достатъчен за тежащата 1200 кг Dacia. И все пак, максималните 200 Нм са достъпни малко под 3000 оборота, така че ще двигателят трябва да бъде „развъртян“ за по-стабилна тяга. На практика почти същият агрегат, но с LPG-уредба, може да бъде поръчан за 34 090 лв.

Ако искате повече мощност или автоматична скоростна кутия, трябва да изчакате още няколко месеца, когато при дилърите ще се появи Jogger Hybrid със 141 к.с. Поръчките за него вече са отворени.
А базовото оборудване далеч не е прекалено постно: то включва автоматични LED-фарове, система за автоматично спиране, ограничител на скоростта… на практика единствената опция, в която задължително би следвало да инвестирате, е климатик (1200 лв.).
