Dacia Jogger: не просто евтина – а истински всестранен талант! (ТЕСТ)

2806
2022

Дължина на комби, пространство на лекотоварен автомобил и визия на SUV: с тази уникална комбинация на пазара у нас стъпва новата Dacia Jogger. Най-достъпният модел със 7 места в Европа дебютира не само с претенциите да бъде евтин – а с всестранните си таланти. Парадоксално, но факт: базовата модификация на модела (5-местна, 100 к.с.) със заводски монтирана LPG-система (Landi Renzo) струва 29 090 лв. – с точно 1000 лв. по-малко от „чисто бензиновата“ версия със 110 к.с. Парадоксално е също, че колкото и да не ви се вярва, 1-литровият двигател се оказва достатъчно потентен за 4,5-метровото комби – което се дължи на ниското тегло от 1262 кг. Поне такива бяха впечатленията ни при теста с трима души на борда и малко багаж. В предимно извънградски цикъл, включващ и каране по магистрала, бордовият компютър на Jogger отчете среден разход малко над 7 л/100 км. Роля за него играе в голяма степен и 6-степенната трансмисия, която значително намалява и шума при движение по магистрала.

Въпреки че не пробвахме как се държи просторната Dacia извън пътя, няма как да не аплодираме клиренса от цели 20 см. Всъщност трябва да го оценят най-вече любителите на outdoor-забавленията, които се превръщат в новата целева група на румънската марка.

Да, задните светлини напомнят на Volvo – но дизайнерите не са се стремили към това, а към удобство при товарене на багажника с обем от 607 до 1807 л

Но какво осигурява наследникът едновременно на Logan MCV и на Lodgy в базовата си версия? Шест въздушни възглавници, LED къси светлини, активен спирачен асистент, автоматични фарове, асистент за потегляне по наклон… заслужава си да доплатите единствено 1200 лева за климатика и ще разполагате с направо разточително за нискобюджетен модел оборудване! Ако държите на 7 места, ще трябва да подготвите още 1700 лв. – при това на третия ред съвсем спокойно могат да се возят и възрастни с ръст около 1,80 м. Симпатична иновация са модулните рейки на покрива (от ниво Comfort), които могат да бъдат монтирани както надлъжно, така и напречно.

Кокпитът ни е добре познат от други модели на Dacia – и радва с ергономията си без „свръхтехнологични“ тъчпанели

ИЗВОД

Jogger е автомобил за реалисти с изгодна цена и разточително пространство. Въпреки ниската си цена тази Dacia не „лъха“ на евтино, a с отличния клиренс от 20 см ще бъдете отлично подготвени за българската действителност – както и за леки офроуд преходи. Моделът заслужава 4х4 – жалко, че не може да бъде поръчано.

Амфитеатрална подредба: на втория ред места пътници с ръст до 1,85 м ще се разполагат сравнително удобно

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Технически данни на Dacia Jogger Tce 110 5 места • Двигател: 3-цилиндров, турбо, отпред напречнo • Работен обем: 999 см³ • Мощност: 81 кВт (110 к.с.) при 5000-5250 об/мин • Макс. въртящ момент: 200 Нм при 2900-3500 об/мин • Задвижване: предно, 6-степенна ръчна трансмисия • Дължина/ширина/височина: 4547/1784/1632 мм • Тегло: 1262 кг • Обем на багажника: 607-1819 л • 0-100 км/ч: 10,5 сек • Макс. скорост: 183 км/ч • Разход WLTP 5,7 л/100 км • Емисии на CO2: 130 г/км • Цена: от 30 090 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв