Тест » Dacia Jogger: изгодното винаги е на мода! (TECT)

Dacia Jogger: изгодното винаги е на мода! (TECT)

0308
2022

Измъкнете ме оттук! Не съм звезда, но си го мисля често, когато трябва да тествам най-задната седалка на седемместен автомобил. Най-често мястото там е доста тясно. Но новият Jogger на Dacia е балсам за имащи клаустрофобия возещи се на задните седалки. Тук средно високи типове като мен (1,84 м) се чувстват действително добре дори и при издърпана докрай назад предна седалка – при дължина от 4,55 м това е нещо превъзходно.

Ако тежащите десет килограма седалки бъдат демонтирани и вторият ред седалки бъде сгънат напред, ще получите 1807 л товарно пространство. С което нямаме никакви забележки. А в миналото ни се случваше доста често при Dacia. Не всички харесваха седалките – последният пример бе по време на продължителния тест на Duster. Jogger обаче притежава приятно ниска позиция на седене, а воланът може да се регулира на височина и дълбочина (от ниво на оборудване Comfort). Дори и на задната седалка е удобно: стъпалата са ниско, а бедрата – с достатъчна опора. Освен това страничните части на седалките са по-добре оформени в областта на гърба. Така в завоите пасажерите не се изхлузват от седалките.

200 нютонметра са достатъчни за лекия Jogger, поне ненатоварен

Ако се задоволите с базовата версия с пет места и задвижване на пропан-бутан, ще получите Jogger за 27 090 лв. За теста избираме бензиновия вариант в най-високото ниво Extreme +. Въпреки това оставаме скромни, тъй като дори и с пълното оборудване в седемместната си версия моделът струва 34 590 лв. Подгряване на седалките за водача и пътника до него, парктроник отпред, система за предупреждение за мъртвата зона, разделителна мрежа за багаж, 16-цолови алуминиеви джанти и автоматична климатична инсталация – всичко това е на борда заедно със системата Media Nav с безкабелна интеграция на смартфон (Apple CarPlay и Android Auto). Освен това твърдата пластмаса е допълнена от линия на оборудването Comfort с приличен текстил по арматурното табло и тапицериите на вратите.

Седемместният модел е базиран на платформата CMF-B на Clio – той се възползва добре от нея

Иначе трябва да отбележим, че по стар маниер на Dacia Jogger е с малко тънки ламарини. Това си проличава при затваряне на вратите. Тъй като Dacia оставя приятно впечатление при шофиране, това е напълно в реда на нещата. 1-литровият 3-цилиндров агрегат е с добра шумоизолация, като след секунда замисляне ускорява съвсем прилично. Макар и не чак толкова бързо, шестте предавки се превключват прецизно и лесно. Окачването е сравнително комфортно, а въпреки индиректното управление Jogger не се усеща тромав, а съвсем компактен, така че бързо ще забравите, че управлявате седемместен модел. Стига от най-отзад да не се чуват крясъци и врява.

И действително места номер 6 и 7 са подходящи за възрастни

Това ни харесва, а това не

Много място при компактни размери, при това на уникално ниски цени – страхотно! В натоварено състояние обаче малкият бензинов двигател е доста напрегнат. Липсва ни мощен дизелов двигател.

ИЗВОД

Многостранен, просторен, със сравнително добра мултимедия и освен това много изгоден. Така Jogger става силно препоръчителен за семействата. Също така от Dacia са опаковали доста прилично своя нов модел.

Делова, обикновена, добра: системата Media Nav владее също и безкабелна CarPlay

ИЗВОД

Многостранен, просторен, със сравнително добра мултимедия и освен това много изгоден. Така Jogger става силно препоръчителен за семействата. Също така от Dacia са опаковали доста прилично своя нов модел.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

ƒ