2019
През последните девет години съм тествал много пъти Dacia Duster и мога да кажа, че с всяко поколение и фейслифт моделът става все по-добър, а оборудването и задвижването му биват последователно усъвършенствани и затвърждават позициите си у клиентите. Цената естествено също се повишава, но срещу парите си получавате един доста прилично изглеждащ и надежден кросоувър с много добри офроуд възможности (във версиите 4х4, Red Line засега се предлага само с предно задвижване), който с годините добавя все повече екстри в списъка на оборудването си.
Както можете да се досетите от името, лимитираната версия на Duster Red Line се появява в червен цвят „Фюжън“, като освен това има странични огледала с черно лаково покритие и червена линия, червени детайли по вентилационните отвори, дръжките на вратите и скоростния лост, специална текстилна тапицерия с червени детайли и 17-инчови алуминиеви джанти с червен център. Списъкът с екстрите на Red Line e доста дълъг, затова ще споменем само някои: система за подпомагане при екстремно спиране, система за подпомагане потеглянето по наклон, MultiViewCamera система от 4 камери (предна, задна, лява и дясна) с два режима на работа, автоматичен климатик.
Другата важна новост на Red Line е новият бензинов двигател. 4-цилиндровият 1,3-литров турбомотор TCe, разработен съвместно с Daimler, разполага със 150 к.с. Агрегатът е оборудван с филтър за твърди частици (GPF) и вече се използва в модели на Renault, Nissan и Mercedes. Разполага с технологията за покритие на цилиндрите Mirror Bore Coating (плазмено покритие), използвана за двигателя на Nissan GT-R с цел увеличаване на енергийната ефективност чрез намаляване на триенето и оптимизиране на топлопроводимостта. Други технологии като директно впръскване на горивото под налягане, увеличено до 250 бара, и специален дизайн на горивната камера за оптимизиране на въздушно-горивната смес са внедрени с цел увеличаване на удоволствието от шофирането и намаляване на разхода на гориво и CO2 емисиите.
Технологията за двойно променливо газоразпределение на клапаните също е включена в новия двигател. Тази система контролира всмукателния и изпускателния клапан като функция на начина на употреба на двигателя. Резултатът е по-висок въртящ момент при ниските обороти наред с по-висок и по-постоянен въртящ момент при по-високите обороти на двигателя за значително подобрено удоволствие от шофирането и ускорение.
В Duster Red Line максималният въртящ момент на двигателя е 250 Нм. Спринтът от 0 до 100 км/ч се взема за 10,4 секунди, а максималната скорост е 191 км/ч. Разходът на гориво е 6,0 л/100 км по WLTP, а двигателят отговаря на норма Eвро 6d-Temp.
Цената на Dacia Duster Red Line е 35 740 лв.
ИЗВОД
От появата си на пазара преди десетина година Dacia Duster е олицетворение на успешната идея – истински, добър и евтин SUV, който непрекъснато усъвършенства качеството, оборудването и задвижването си. За да отпразнува успеха с Red Line с пъргавия 1,3-литров бензинов турбомотор със 150 к.с.