Dacia Duster: най-изгодният катерач

1206
2018

SUV-ОВЕТЕ ТРАЙНО ЗАВЗЕХА автомобилните предпочитания на клиентите. Високи, прегледни, с офроуд качества – най-често с 4х4 задвижване. Междувременно всеки пети нов автомобил е SUV (в Германия). Новост обаче са евтините SUV-ове: сред тях първенец е Dacia Duster. Стартът е от сензационно ниските 21 990 лв., като дори най-мощният дизелов агрегат с високо ниво на оборудване и двойно задвижване струва 37 190 лв. В ниво на оборудване Comfort разполагате с климатик и темпомат, дори с козметични подобрения като лакирани брони или релси на покрива – всичко това се предлага от Dacia серийно. Ако искате обаче камера за заден ход или по-големи алуминиеви джанти, трябва да си купите най-високото ниво на оборудване. Така или иначе за парите си получавате един истински герой от всекидневието. Задната седалка се сгъва, максималната вместимост на багажника е 1501 литра, има и голям брой поставки за дребни предмети. Ясно е, че не всичко е на перфектно ниво. При товарене се появява стъпало, задната облегалка не се сгъва до равна повърхност, а текстилните тапицерии можеха да бъдат и с по-високо качество. Но затова пък Duster ще ви гарантира спокойствие.

Кокпитът е с лесно и логично управление – перфектно четими уреди, ръчна спирачка с лост

Уредите са идеално четящи се, климатикът и останалите системи се управляват интуитивно. Действително по-високата позиция на седене улеснява качването и подобрява видимостта напред. При движение също няма да изпитате никакъв стрес. Двойното задвижване функционира автоматично, няма да имате никакви проблеми с разходката извън пътя или през зимата. Разбира се, възможен е и режим с изцяло предно задвижване. Двигателят е пъргав и благодарение на максималния си въртящ момент от 260 Нм не се затруднява с придвижването на тежащия 1400 килограма автомобил. Иначе винаги присъства звуково. Първа предавка е с изключително късо предавателно отношение – подходяща е само за потегляне. Бихме желали една идея по-добра обратна връзка за управлението. Окачването на Duster е съвсем прилично – дори и при по-голямо натоварване, а при по-бързо движение в завоите има съвсем леко странично накланяне. Спирачките „захапват“ надеждно, но спортната твърдост за щастие е чужда на Duster. Както между другото и големият разход на гориво – по време на нашия тест моделът на Dacia харчеше максимум 6,3 литра – това е почти нищо.

Дизеловият мотор със 109 к.с. отговаря на Eвро 6, икономичен е, но е леко шумен.

 

На иначе приличните седалки им липсва малко странична опора

Извод

Макар и да не е премиум автомобил и да не предлага суперскъпа техника, Dacia е точно това, което ни привлича в един SUV: да седиш високо и да преминаваш навсякъде. А цената така или иначе е ниска.

Двигател 4 цилиндъра, турбо, отпред напречно Работен обем 1461 куб.см Мощност 80 кВт (109 к.с.) при 4000 об/мин Макс. въртящ момент 260 Нм при 1750 об/мин Задвижване двойно/6-степ. трансмисия Д/Ш/В 4341/1804–2052/1617 мм Тегло (празен) 1395 кг Товарен обем 411–1501 л 0–100 км/ч 12,4 сек Макс. скорост 169 км/ч Тестов разход 6,3 л дизел Емисии CO2 167 г/км Цена от 27 190 лв.

Това е високо: 21 сантиметра клиренс, къс заден надвес на каросерията

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин