Dacia Duster: най-изгодният катерач


12
юни
2018

SUV-ОВЕТЕ ТРАЙНО ЗАВЗЕХА автомобилните предпочитания на клиентите. Високи, прегледни, с офроуд качества – най-често с 4х4 задвижване. Междувременно всеки пети нов автомобил е SUV (в Германия). Новост обаче са евтините SUV-ове: сред тях първенец е Dacia Duster. Стартът е от сензационно ниските 21 990 лв., като дори най-мощният дизелов агрегат с високо ниво на оборудване и двойно задвижване струва 37 190 лв. В ниво на оборудване Comfort разполагате с климатик и темпомат, дори с козметични подобрения като лакирани брони или релси на покрива – всичко това се предлага от Dacia серийно. Ако искате обаче камера за заден ход или по-големи алуминиеви джанти, трябва да си купите най-високото ниво на оборудване. Така или иначе за парите си получавате един истински герой от всекидневието. Задната седалка се сгъва, максималната вместимост на багажника е 1501 литра, има и голям брой поставки за дребни предмети. Ясно е, че не всичко е на перфектно ниво. При товарене се появява стъпало, задната облегалка не се сгъва до равна повърхност, а текстилните тапицерии можеха да бъдат и с по-високо качество. Но затова пък Duster ще ви гарантира спокойствие.

Кокпитът е с лесно и логично управление – перфектно четими уреди, ръчна спирачка с лост

Уредите са идеално четящи се, климатикът и останалите системи се управляват интуитивно. Действително по-високата позиция на седене улеснява качването и подобрява видимостта напред. При движение също няма да изпитате никакъв стрес. Двойното задвижване функционира автоматично, няма да имате никакви проблеми с разходката извън пътя или през зимата. Разбира се, възможен е и режим с изцяло предно задвижване. Двигателят е пъргав и благодарение на максималния си въртящ момент от 260 Нм не се затруднява с придвижването на тежащия 1400 килограма автомобил. Иначе винаги присъства звуково. Първа предавка е с изключително късо предавателно отношение – подходяща е само за потегляне. Бихме желали една идея по-добра обратна връзка за управлението. Окачването на Duster е съвсем прилично – дори и при по-голямо натоварване, а при по-бързо движение в завоите има съвсем леко странично накланяне. Спирачките „захапват“ надеждно, но спортната твърдост за щастие е чужда на Duster. Както между другото и големият разход на гориво – по време на нашия тест моделът на Dacia харчеше максимум 6,3 литра – това е почти нищо.

Дизеловият мотор със 109 к.с. отговаря на Eвро 6, икономичен е, но е леко шумен.

 

На иначе приличните седалки им липсва малко странична опора

Извод

Макар и да не е премиум автомобил и да не предлага суперскъпа техника, Dacia е точно това, което ни привлича в един SUV: да седиш високо и да преминаваш навсякъде. А цената така или иначе е ниска.

Двигател 4 цилиндъра, турбо, отпред напречно Работен обем 1461 куб.см Мощност 80 кВт (109 к.с.) при 4000 об/мин Макс. въртящ момент 260 Нм при 1750 об/мин Задвижване двойно/6-степ. трансмисия Д/Ш/В 4341/1804–2052/1617 мм Тегло (празен) 1395 кг Товарен обем 411–1501 л 0–100 км/ч 12,4 сек Макс. скорост 169 км/ч Тестов разход 6,3 л дизел Емисии CO2 167 г/км Цена от 27 190 лв.

Това е високо: 21 сантиметра клиренс, къс заден надвес на каросерията

Още по темата

Card image cap
Тази Laguna e надеждна!

12
юли
2017

Предшествениците навредиха на доброто име на Renault. След 100 000 километра актуалното комби на Laguna се опитва да го възстанови.

Card image cap
Кой е най-добрият малък SUV?

26
мар.
2018

Те са маневрени, високи и изгодни – ще станат ли мини-SUV-овете утрешните бестселъри?

Card image cap
Lada Vesta: нов модел от стари времена

10
ное.
2017

Новият седан на Lada изглежда много добре, но при шофиране не ни очарова. Първи тест на Vesta 1.6 16V

Card image cap
Nissan Leaf: автомобилът с един педал

19
мар.
2018

Ако карате второто поколение на най-продавания електромобил в света, ще се насладите на напълно ново изживяване при шофиране

Card image cap
Звездата от първия брой на AUTO BILD

6
май
2017

Coupé-тата на Mazda с ванкелови двигатели винаги са били малко чудо на техниката. RX-7 бе на първата корица на Auto Bild през 1986 г.

Card image cap

В последния брой:

Архив >