2025
Първата Dacia 1300 е произведена на 23 август 1969 г., а последната, под номер 1.959.730 напуска поточната линия на 21 юли 2004 г., само един месец преди своята 35-а годишнина.
В средата на 60-те години по нареждане на румънското правителство е взето решение за организирането на лицензно производство на западен лек автомобил. Основните изисквания са той да бъде сравнително евтин, достатъчно голям за едно семейство и да се задвижва от двигател, чийто обем не е по-голям от 1,3 литра. Изпратени са оферти от много фирми, но най-добра се оказва тази за производството на Renault 12.

В очакване на новия модел, който тогава все още се намира в прототипна фаза, румънският завод временно произвежда Renault 8, под името Dacia 1100. Интересно е да се отбележи, че световната премиера на Renault 12 и неговият румънски аналог става почти едновременно, което е може би единственият подобен случай в историята на източноевропейския автопром. Всъщност първият прототип на Dacia 1300, сглобен изцяло от френски части, дефилира на парада за националния празник на Румъния на 23 август 1969 година, цели девет дни преди официалното представяне на Renault 12.
За своето време Dacia 1300 е много модерен автомобил, който предлага добър комфорт, безопасност, добра динамика и надеждност – съвкупност от качества, които са на много високо ниво за тогавашните източноевропейски стандарти.
Луксозната версия 1301, влиза в производство през 1970 г., комбито 1300 Break, дебютира през 1973 г., а през 1975 г. е представена и Dacia 1302 пикап.

След като сътрудничеството с Renault е прекратено през 1978 г., Dacia показва първата ревизирана версия на 1300. През 1982 г. цифровият индекс е променен на 1310, а по-късно идват 1210, 1410 и няколко други разновидности. През 1983 г. цялата гама е обновена, като през същата година започва и серийното производство на версията 1410 Sport, която е с две врати и по-нисък покрив.
За своята дългогодишна история моделът е подложен на многобройни фейслифтове, без обаче да се променят основната структура и дизайн на каросерията. Въпреки че динамиката и разходът на гориво прогресивно се подобряват, качеството не винаги отговаря на стандартите, особено след като спира вноса на комплекти за сглобяване от Франция. Въпреки че се произвежда дори и след 2000-та година, автомобилът никога не е предлаган в комплект с климатик, въздушни възглавници и антиблокираща система на спирачките.

Основната част от произведените количества е предназначена за вътрешния пазар, както и за страните от Източния блок, но Dacia 1300 се експортира и на много други места по света като Южна Америка, Канада, Китай и Северна Корея, както и във Великобритания, Дания и Холандия.
Последната модернизация е направена през 1998 г., с вграждането на система за впръскване на гориво и катализатор, отговарящи на стандартите за емисии Euro 2.
Въпреки всичките си недостатъци, Dacia отбеляза солидни продажби до последния ден на производството си. През 2004 година седанът и комбито се продават на почти символична цена, която е съответно 4100 и 4250 евро.