Dacia пострада повече от Renault в кризата с Covid-19


23
апр.
2020

На фона на пандемията от Covid-19 през първото тримесечие на 2020 г. глобалният автомобилен пазар претърпява спад от -24,6% в сравнение с първото тримесечие на 2019 г. За да предпази служителите си и в съответствие с мерките, предприети от различни правителства, Groupe Renault прекратява търговските и производствените си дейности в повечето държави през месец март и отбелязва спад на глобалните продажби от -25,9% (672 962 автомобила) през първото тримесечие на 2020 г. в сравнение с предходната година.

В Европа, при спад на пазара от -26,2%, продажбите на Groupe Renault намаляват с -36,0% (321 756 автомобила), с рязко ускоряване на този спад в края на тримесечието поради прекъсването на по-голямата част от индустриалната и търговската дейност на компанията.

Марката Dacia, представена главно в рязко спадащия канал на частни клиенти, особено във Франция (-41,7%), е силно засегната и отбелязва спад от -44,5% в своите регистрации. Марката Renault междувременно отбелязва спад от -32,3%.

В сегмента на електрическите автомобили в Европа марката Renault регистрира продажби от 22 810 автомобила през първото тримесечие с пазарен дял от 17,3% главно благодарение на новото Renault ZOE.

В регионите извън Европа продажбите на компанията са намалели с -13,4% през първото тримесечие. В този кризисен контекст новите модели, лансирани през втората половина на 2019 г., дават добри резултати в някои страни. В Русия марката Renault регистрира увеличение на продажбите с +9,2%, при общ ръст на пазара от +1,8%, благодарение на успеха на Arkana. В Индия Triber дава възможност на компанията да увеличи продажбите си с +3,5%, въпреки спад на пазара с -22,8%. В Южна Корея продажбите на Groupe Renault нарастват с +20,1%, при спад на пазара от -6,8%, благодарение на успеха на XM3, лансиран през февруари 2020 г.

През първото тримесечие на 2020 г. приходите на Groupe Renault възлизат на 10 125 млн. евро (-19,2%). При постоянни валутни курсове приходите на компанията биха намалели с -18,3%.

Приходите от автомобилна промишленост, изключвайки AVTOVAZ, възлизат на 8 591 млн. евро, което е спад от -21,3%. Това изменение се дължи главно на спада в обемите (-14,1 пункта). Продажбите към партньори имат отрицателно въздействие от -6,1 пункта поради рязкото намаляване на производството на автомобили и компоненти за Nissan, Daimler и Opel.

ИЗГЛЕД ЗА 2020

Както бе посочено на 20 март 2020 г. при публикуването на универсалния регистрационен документ, Groupe Renault преустановява прилагането на насоките си за 2020 г. поради несигурността, свързана с пандемията от Covid-19 и затварянето на производствени мощности и търговски обекти в много държави. Компанията се задължава да рестартира търговските и производствените дейности в страни, където условията за безопасност и регулациите позволяват, и да прилага всички необходими мерки за ефективно реагиране на търговското търсене.

Към днешна дата влиянието, което тази пандемия ще окаже върху резултатите на Groupe Renault, все още е невъзможно да се оцени. Groupe Renault ще обяви нови насоки веднага щом прецени, че е в състояние да го направи.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >