Dacia обнови най-евтиния електромобил oт европейска марка

2102
2024

Dacia Spring, първият изцяло електрически модел на румънската марка, е на пазара само от три години. С базова цена 43.100 лева, бонзай кросоувърът е най-евтиният европейски модел на ток. А сега той дебютира в новото си издание.

Базовата версия вероятно и в бъдеще ще струва под 45 хиляди лева

Dacia обещава Spring да остане най-достъпният електромобил на пазара (сред брандовете от Стария континент), което означава, че и втората генерация вероятно няма да струва над 45.000 лв.

Предница като на Duster

По отношение на визията смело можем да заявим – дизайнерите просто са смалили Duster. Много елементи напомнят на по-големия SUV, особено при поглед отпред. Предната решетка с напречните ленти вече е значително по-малка и се слива с новите дневни светлини. Основните фарове са разположени отдолу и винаги са LED, а срещу доплащане могат да разчитат и на матрична LED технология.

Отличителен дизайн на задната част: светлините са свързани с декоративен елемент, благодарение на който Spring изглежда малко по-широк.

Новият дизайн е подчертан и от променените престилки, върху които, в зависимост от оборудването, е поставен мотив, имитиращ карта на град – подсказващ къде ще бъде основното поле на действие на електромобила. Този елемент може да бъде открит и в задната част на Spring, където ни посрещат и нови стопове, които са свързани помежду си с декоративна лента с диагонални ивици.

Новият модел е с около 3 сантиметра по-къс от своя предшественик и е дълъг само 3,70 метра. Широчината, височината и междуосието обаче остават почти без промяна. При сгъната задна седалка (неделима) в багажника се побират 1004 литра.

„Мускулеста“ предна част: отпред Spring се доближава визуално до по-големия Duster, изводът за зареждане е зад емблемата на Dacia.

ЗАДВИЖВАНИЯ

Две моторизации и пробег около 200 километра

Въпреки обновенленията отвън и отвътре, Dacia залага на познатите технологии под ламарината – т.е. два двигателя, с 45 к.с. или 65 к.с. Това е напълно достатъчно за автомобил, който ще бъде използван предимно в централните градски части. Същото важи и за пробега, обявен от Dacia –  200 километра. А „бързото зареждане“ с 30 кВт остава екстра.

ОБЗАВЕЖДАНЕ

Нова инфотейнмънт система за Spring

Благодарение на нова технология кокпитът е по-дигитален – ако не гледаме базовия модел. В най-евтината модификация инфоразвлекателната система на практика е вашият смартфон – просто за него е предвидена специална стойка. На нея той функционира и като навигационна система, и като музикален плейър чрез Bluetooth връзка.

Големият 10-инчов централен дисплей е опционален или сериен за по-високите нива на оборудване; технологията зад него е на Renault.

Срещу доплащане или с по-високо ниво на оборудване получавате голяма инфотейнмънт система с 10-инчов дисплей и функция за безжична свързаност посредством смартфон. Разполагате с достатъчно място за съхранение в арматурното табло, централната конзола и жабката. Ако искате, можете да добавите аксесоари като стойки за чаши или други хитроумни решения.

Интериорът без кожа е допълнен от декоративни елементи в контрастни цветове. Мястото е на типичното за малък автомобил ниво: на задната седалка е много тясно, особено за високи хора. Значително по-удобно е отпред.

Извод

Визуално Dacia Spring е изцяло нов, напомня донякъде на по-големия Duster, но под ламарините си остава абсолютно същият. Явно за клиентите това няма да бъде проблем. Така че новият Spring по-скоро ще бъде въпрос на вкус.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин