Dacia – най-продаваната марка, Clio – най-продаваният модел в България


11
ян.
2021

В рамките на безпрецедентната ситуация в България през 2020 г. Groupe Renault отбелязва спад в продажбите от 26,4% при спад на пазара от 36,8%. По този начин пазарните дялове на марките Renault и Dacia в страната нарастват със съответно 2,8 и 0,7 пункта. Dacia регистрира 3643 продажби, пазарен дял от 13,22% и за осми пореден път заема лидерското място на пазара в България. След рекордно успешната 2019 г. Dacia Duster, традиционният бестселър на марката, отбелязва спад в продажбите от 43,7%, но за пореден път успява да премине прага от 1000 продадени автомобила. Благодарение на конкурентните си качества по отношение на ефективност и икономичност, новата версия на пропан-бутан ECO-G съставлява 47% от общите продажби на Duster. През 2021 г. Dacia България ще лансира два дългоочаквани модела – третото поколение на легендарната Dacia Sandero и третата революция на марката в автомобилната индустрия – достъпния електромобил Dacia Spring.

Марката Renault регистрира 3204 продажби, пазарен дял от 10,11% и за шести пореден път заема второто място на пазара в България. Стабилното представяне на марката и през 2020 г. се дължи главно на новолансираните модели в сегмент B в началото на годината – Clio, Captur и ZOE, както и на лидерската позиция в сегмента на вановете за Renault Master.  Представено за първи път на Автомобилен салон София 2019, петото поколение на Renault Clio посреща висок интерес през 2020 г. Със своите 1466 продажби моделът е най-продаваният нов автомобил в България.По-добро във всяко отношение, сред които пробег, дизайн, функционалности и решения за зареждане, новото Renault ZOE генерира 275% повече продажби от 2019 г. и е съществена част от електрическата експанзия в България.

Освен атрактивните си модели, през 2020 г. Groupe Renault задържа интереса на клиентите си и запазва лидерските си позиции благодарение на гъвкавото си отношение и готовността за адаптация. В началото на извънредното положение компанията предлага нов финансов продукт, предоставящ на клиентите 6-месечен гратисен период за старт на плащане на месечните вноски при сключване на лизингов договор за нов автомобил без допълнително олихвяване, от който са се възползвали близо 10% от частните клиенти на марките. Благодарение на множеството нови дигитални платформи и решения, лансирани в контекста на социална дистанция, каналите на Renault и Dacia генерират 104% повече онлайн запитвания в сравнение с 2019 г.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >