2022
Dacia запазва лидерството на пазара на нови автомобили за девета поредна година с продажби от 4004 автомобила и пазарен дял от 12,83%. Renault заема второ място за седма поредна година с 3258 продадени автомобила и 10,44% пазарен дял. И двете марки регистрират ръст в продажбите към частни клиенти в сравнение с 2020 г. – 40% за Dacia и 9% за Renault.
С обем от 1886 автомобила двугоривното предложение на Dacia ECO-G (бензин и пропан-бутан) продължава да набира популярност. Почти всеки втори продаден Dacia автомобил през 2021 г. е ECO-G.
Повлиян от здравната криза и кризата с полупроводниците, пазарът на леки и лекотоварни автомобили в България не успява да възвърне темпото си от 2019 г. и регистрира спад от 28% в сравнение с тази референтна година, но отбелязва ръст от 14% спрямо 2020 г. На този фон марките Dacia и Renault реализират ръст от съответно 10% и 2% спрямо предходната година.
Емил Гърнев, генерален мениджър Renault и Dacia за България
В контекста на възстановяващия се пазар Dacia запазва лидерското си място за девета поредна година с 4004 регистрации, ръст от 10% спрямо 2020 г. Марката постига пазарен дял от 12,83%.
Третото поколение на Sandero носи безпрецедентен ръст в интереса към модела. Въпреки че Sandero остава най-достъпният нов автомобил на българския пазар, тенденцията на предпочитание от страна на аудиторията към версията Stepway продължава и продажбите на този модел съставляват 79% от общия микс.
Обновен през есента на миналата година, Duster отбелязва 1152 регистрации, което го прави третия най-продаван модел в България. Завръщането на автоматичната скоростна кутия с два съединителя EDC в гамата на модела среща заслужен интерес.
Екологично, икономично и практично, ECO-G предложението на Dacia продължава да набира популярност сред аудиторията и съставлява 45% от общите продажби на марката.
Renault заема второто място по продажби на нови автомобили в България за седма поредна година с 3258 регистрирани автомобила. Пазарният дял на марката е 10,44%.
През 2021 г. Renault започва повторното си завладяване на сегмент „C“ с лансирането на Arkana със 110 реализирани регистрации. Миксът на E-Tech версии (повече от една на всеки три продажби) и на високото ниво на оборудване R.S. Line (40% от продажбите) потвърждават успеха на иновативната хибридна система и новата стратегия на Renault.