2023
Подгрев на седалки и други екстри само срещу платен абонамент? BMW, Tesla и други производители вече тръгнаха по този път, защото така могат да печелят повече. А сега маркетинговият отдел на бюджетната марка Dacia атакува бизнес стратегията – или „оргията“ с доплащане.
Подгрев на седалки и други екстри само срещу платен абонамент? BMW, Tesla и други производители вече тръгнаха по този път, защото така могат да печелят повече. А сега маркетинговият отдел на бюджетната марка Dacia атакува бизнес стратегията – или „оргията“ с доплащане.
Румънската дъщерна компания на Renault Dacia е на практика единствената в Европа, която още може да ви предложи пълноценен семеен автомобил за около 30 000 лева. А сега бюджетният бранд от северната ни съседка е устроил малка атака срещу BMW, но засега само във Великобритания. Германската премиум марка събуди вълна от недоволство с желанието си да предлага екстри като отопление на седалките в някои модели само срещу месечна или годишна абонаментна такса. Други производители като Tesla също трупат печалби с екстри, чийто хардуер (напр. нагревателни кабели) вече е монтиран в колата, но може да бъде активиран само срещу доплащане.
Подгряване на седалките срещу абонаментна такса при BMW, бутилка за топлене при Dacia
Dacia ще стартира необичайна кампания в началото на февруари, първоначално само за Великобритания: шофьори ще могат да получат безплатно бутилка за топлене от представителствата на румънския бранд, независимо какъв автомобил имат. Самите бутилки са подходящи за затопляне на студена автомобилна седалка, след като бъдат поставени върху нея преди потегляне. „Heated Seat Saviors“ е името на кампанията, което се превежда горе-долу като „спасители на отопляемите седалки“.

Разбира се, PR-трикът има за цел да привлече потенциални нови клиенти в дилърствата. Dacia също така посочва, че в топоборудването си нейните модели Sandero Stepway, Duster и Jogger разполагат с отопление на седалките – „без да се налага да плащате за него при всяко натискане на бутона.“ Всъщност Великобритания в момента е скована от необичайно застудяване, поради което задните части на всеки шофьор без отопляеми седалки се налага да помръзнат при потегляне сутрин.
Защо автопроизводителите се запалиха толкова по екстрите с абонамент?
И докато акцията с бутилките за затопляне ще дойде и ще отмине, най-вероятно в бъдеще няма да можем да полваме определени екстри без абонамент. Това важи както за комфортни функции, така и за по-висока мощност или за определени асистиращи системи. Предимството за производителите при абонаментното оборудване е, че екстрите вече няма да бъдат обвързани с автомобила, а със собственика. Така когато МПС-то бъде препродадено като употребявано, производителят му ще може да продължи да печели, ако новият собственик пожелае да има екстри, които предишният не е имал – или просто да възобнови абонамента за тях. По този начин автомобилът ще еволюира в дигитален бизнес модел.