Dacia атакува рали Дакар

0201
2025

Dacia Sandriders преследва успех в Световния рали-рейд шампионат на FIA в Саудитска Арабия

Покорили рали Мароко с дебютна победа през октомври, Dacia Sandriders гледат на рали Дакар – най-голямото приключение в моторните спортове, като на своето следващо страховито предизвикателство.

Откриващият кръг на Световния рали-рейд шампионат на FIA за 2025 г. (W2RC) от 3 до 17 януари е тест за пилота и машината без аналог.

Предстоящото рали Дакар, което се провежда през пясъчни дюни и скалисти трасета от западната до източната част на Саудитска Арабия, бележи началото за Dacia Sandriders в търсене на титла от W2RC 2025 и следва спечеленото 1-во и 2-ро място в рали Мароко, което послужи за генерална репетиция за рали Дакар.

След пролога на 3 януари, рали Дакар 2025 ще обхване 5145 километра, които трябва да се изминат за определено време в продължение на 12 дни интензивно състезание.

Стартирайки в Биша в западна Саудитска Арабия, събитието завършва в Шубайтах в източната част на страната, като има ден за почивка в Хаил и спиране за една нощ в столицата Рияд. В маршрута е включен 48-часов хроно етап, който покрива изтощителни 971 километра.

Тифани Иснард, ръководителят на Dacia Sandriders, не храни илюзии относно тежкото предизвикателство пред трите автомобила на отбора.

„Предстои ни да се изправим пред нещо, което можем да опишем само като изключително предизвикателство пред човешкия дух, но и нещо, с което сме решени да се справим с кураж и вяра, като се има предвид колко усилено сме работили, за да се подготвим“, каза Иснард.

„Въпреки че това е тежко събитие с малко почивка през почти три интензивни седмици, ние сме развълнувани от това, което ни предстои, и нямаме търпение да започнем.

Разбира се, ние отиваме на това събитие като победители след нашата победа в рали Мароко. Но този резултат ще бъде без значение, ако подценим задачата, пред която се изправяме, или ако не останем съсредоточени по време на всеки от етапите.“

ЦЕННИ УРОЦИ ОТ РАЛИ МАРОКО, КОИТО ЩЕ БЪДАТ ПРИЛОЖЕНИ НА ПРАКТИКА

След рали Мароко Dacia Sandriders имаше по-малко от месец да подготви своите оборудвани с BFGoodrich автомобили за категория Ultimate преди тяхното отправяне към Саудитска Арабия. Техническият директор Филип Дунабин обясни какви промени са направени в задвижваните с устойчиво гориво автомобили на Dacia Sandriders преди рали Дакар през 2025 г.

„Първото и второто място на рали Мароко показаха, че Dacia Sandrider има добро ниво на производителност“, каза Дунабин. „Но очевидно, отивайки от Мароко към Дакар, фокусът беше върху надеждността, за да сме сигурни, че можем да издържим двете седмици без никакви проблеми. След Мароко работихме върху решаването на потенциалните проблеми с надеждността на двигателя в продължение на цял ден в Sweet Lamb в Уелс.

Имахме и друга сесия, съсредоточена върху оптимизирането на охлаждането на двигателя и други аспекти на автомобила. Това беше направено в климатичен аеродинамичен тунел в съоръжението MIRA в Обединеното кралство. При тестването в Мароко и по време на ралито имахме известни проблеми с електрониката, която контролира вентилаторите на двигателите. Със съдействието на Alpine Racing успяхме да навлезем доста дълбоко в електрониката на вентилаторите и взехме някои мерки заедно с производителя на вентилатора, за да подобрим надеждността на тези компоненти. Работихме и върху компоненти с ограничен живот, за да сме сигурни, че разполагаме с достатъчно количество по време на Дакар. Стъпихме на оценката за представянето им по време на рали Мароко и при тестването и добихме добра представа за живота на всеки от тях, за да сме сигурни, че ще стигнем до края на Дакар с минимален брой проблеми. Това ще оптимизира шансовете ни да постигнем възможно най-добрия резултат за първото участие на Dacia Sandriders в Дакар.“

КЛЮЧОВИ ЦИТАТИ

НАСЕР АЛ-АТИЯ (КАТАР), ПИЛОТ, DACIA SANDRIDERS

„Целта е победа и аз съм силно уверен, че това е възможно. В Мароко показахме колко е силна нашата Dacia Sandrider, но и колко конкурентни можем да бъдем в тежки условия и колко е добър нашият млад отбор. При такъв тежък маршрут, особено през първата седмица, трябва да бъдем разумни, да избягваме поемането на ненужни рискове и да не губим концентрация.

Две от моите пет победи в Дакар са били в Саудитска Арабия, така че имам добра представа какво можем да очакваме, но това е е рали, в което трябва да очакваш неочакваното всеки ден в продължение на повече от две седмици. Няма да бъде лесно, но ще направим всичко, което можем, за да спечелим.“

КРИСТИНА ГУТИЕРЕС (ИСПАНИЯ), ПИЛОТ, DACIA SANDRIDERS

„Емоциите ми преди Дакар са много силни. Беше невероятна година на учене, Пабло и аз сме като две малки деца. Смятаме, че сме се адаптирали много добре към категорията Ultimate и това също ни кара да даваме най-доброто от себе си. Чувствам се много щастлива да бъда част от Dacia Sandriders, защото усещането е като да бъдеш част от семейство. Атмосферата в отбора е невероятна и мисля, че потегляме с голям ентусиазъм да направим добър Дакар. Наясно сме, че това е първата година, в която всички караме заедно, но също така се чувстваме уверени след тестовете и рали Мароко. Много съм развълнувана от това, което предстои с Dacia Sandriders.“

СЕБАСТИАН ЛЬОБ (ФРАНЦИЯ), ПИЛОТ, DACIA SANDRIDERS

„Истински се вълнувам да започна Дакар с Dacia Sandriders. Работихме усилено, за да се подготвим за това състезание и сега вълнението нараства. Нашата цел винаги е да печелим, но знаем колко съществени фактори трябва да се подредят, за да се случи това. Ще бъде труден Дакар и може би ще трябва повече да управляваме позицията си, отколкото да натискаме, за да можем да спечелим. Ще преценяваме как се развиват нещата ден за ден, но се надявам, че опитът ни ще бъде ключово предимство. Готови сме да дадем всичко, което имаме, и знам, че отборът ще направи същото.“

ЕКИПАЖИ НА DACIA SANDRIDERS ЗА РАЛИ ДАКАР 2025

#200: Насер Ал-Атия (QAT) / Едуар Буланже (FRA)

#212: Кристина Гутиерес (ESP) / Пабло Морено (ESP)

#219: Себастиан Льоб (FRA )/ Фабиан Луркуин (BEL)

РАЛИ ДАКАР 2025: ГОЛЯМОТО ЧИСЛО

7726: Dacia Sandriders ще се изправи пред общо разстояние от 7726 километра по време на рали Дакар 2025, включително 5180 километра за време.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин