Cybertruck на Xpeng – в комплект с въздушно такси

0909
2024

Xpeng вече приема предварителни поръчки за нов ван с визия а ла Cybertruck в края на 2024 г. Странното: идва с летящо такси в багажника.

Този Xpeng не само изглежда много футуристично, но също така идва със собствено летящо такси. Интересното е, че китайският производител иска скоро да пусне дуото в серийно производство: предварителни поръчки ще се приемат още в края на 2024 г., а доставките трябва да започнат още през 2026 г. Цена: равностойността на 505 000 лв. (два милиона китайски юана)!

Визия: Cybertruck среща Staria

Името на колата е малко сложно, казва се Land Aircraft Carrier. Дизайнът изглежда като смесица между Tesla Cybertruck и Hyundai Staria. Почти няма заоблени части, предницата е висока и се спуска вертикално. Задната част е доминирана от чудовищен стъклен заден капак на багажника. Колата стои на три оси – вероятно за да издържи тежестта на въздушното такси, което се побира тук.

Въпреки това Xpeng иска да запази размерите на модела толкова компактни, че Land Aircraft Carrier да не се нуждае от изключително голямо място за паркиране. Моделът трябва да е дълъг пет метра, а широчината и височината му трябва да са по 2 метра. Въпреки щедрите размери, колата е проектирана като петместна – все пак въздушното такси е прибрано отзад. Xpeng не дава информация и за обема на товарното пространство със и без самолета на борда.

Двигател с вътрешно горене като удължител на пробега

Автомобилът е базиран на 800-волтова платформа. Но моделът няма да бъде чисто електрическо превозно средство; на борда ще има и двигател с вътрешно горене, който действа като удължител на пробега. Xpeng искат да предложат пробег от над хиляда километра. Като алтернатива въздушното такси може да се зарежда шест пъти. Няма допълнителна информация, например за капацитета на батерията или мощността на задвижването.

На първо място Xpeng иска да покаже Land Aircraft Carrier в действие. По-точно: неговото въздушно такси. Планирано е да направи първия си пилотиран полет през ноември на изложението China Airshow в Джухай. По време на демонстрацията то ще бъде управлявано от пилот, докато серийната версия трябва да може да лети автономно.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин