2016
Девет години след представянето на първия СХ-9 Mazda лансира неговия наследник. Японският кросоувър е експонат на изложението в Детройт (11-24 януари). Според първоначалната информация нямаше планове големият SUV да бъде предлаган в Европа, но напоследък се появиха слухове, че е възможно той да се появи и по шоурумите на Стария континент.

В кокпита откриваме форми, които са ни познати от МХ-5, материалите са качествени.
От началото на 2016 г. CX-9 ще идва при клиентите от САЩ с нов 2,5-литров турбпмотор Skyactiv-G. Той ще генерира 253 к.с. и 420 Нм. Мощността ще бъде предавана на предните или на четирите колела. Новият модел (5,07 м) е съвсем малко по-къс от първия СХ-9 (5,08 м), но има по-дълго междуосие, осигуряващо повече място за пътниците отзад. Напълно очаквано, машината е олекнала в сравнение със старото поколение. Дизайнът следва типичната линия Kodo и прави колата да изглежда мускулеста. Основният акцент в предната част е огромната радиаторна решетка, до която са поставени малките LED-фарове. Клиентите ще могат да избират между 18- и 20-цолови джанти.
Интериорът предлага място за до седем пътници на три реда седалки. Формите и елементите на управлението са ни познати от СХ-5, използваните материали са качествени, а в таблото доминира 7- или 8-инчов тъчскрийн за контрол на инфотейнмънт системата. За добрия звук в купето се грижи аудиосистема Bose с 12 високоговорителя. Асистиращите системи са ни познати от „шестицата“ и СХ-5. При развитието на СХ-9 хората от Mazda са направили проучване между собственици на други модели на марката. В САЩ колата ще струва около 35 000 долара.