Cupra Urban Rebel Racing Concept: н

1407
2023

Нека разгледаме маркетинговата идея зад този Racing Concept. Или просто да я разгадаем, да разберем как минава опитът за трансформация на имиджа. Но сега просто ще се концентрираме върху същественото, върху дивото шофиране до екстаз! Концептуалните автомобили нерядко са само красива обвивка на колела, създадени за изложенията, набързо моторизирани реквизити.
Но не и при Cupra. Не и при UrbanRebel Racing Concept. Този „експонат“ стои сърдито и истински в бокса, показва мускули и иска да бъде пуснат на пистата. Излизаме на пистата. Рали чудовището на Cupra има за цел да се изявява на три територии: от една страна, иска да бъде рали-крос машина, тоест тип, който спокойно може да се отклони от равните асфалтови писти към отсечки извън пътя с настилка от чакъл и там, в прахоляка, да даде най-доброто си време. А третата? Тя е виртуална. В следващата състезателна компютърна игра „Forza Horizon“ (част 6, може би най-широкообхватната състезателна игра) UrbanRebel Racing Concept прави своя дигитален удар. Така той посочва целевата група на Rebel: млади, диви, градски хора, които ще харесат от 2025 г. цивилния вариант на Cupra UrbanRebel Street.

Грешен курс? В рали кроса това е нормално – автомобилите се движат и отстрани на пистата

И защо не. Моделът изглежда доста чудовищно, ще се движи и електрически и благодарение на платформата на концерна – в техническо отношение е събрат на VW ID.1 – е дори по-изгоден. Дотогава ще се наслаждаваме на дивата концепция. От Cupra са произвели само два автомобила от Racing Concept, като са свързали основната конструкция на RX2 класа (собствена рали-крос серия) с карбоновата каросерия на Rebel. Прави 1230 килограма тегло включително алуминиевият блок в пода, окачване Pushrod, двойно задвижване и електрическо задвижване с 435 к.с. Също така означава: 3,2 секунди до темпо 100 и гарантирано притежаващият най-малко задръжки електромобил. От него има само два в целия свят!

Сложни упражнения: редакторът Хорн е заклещен в кокпита на Cupra. Дългият лост е хидравличната ръчна спирачка

И единият от тях ми е поверен от хората от Cupra. По тяхно желание не на слънчева светлина – затова пък нощно каране на осветена писта. Така че влизам с респект към надпреварата! Разбира се. От място, при натискане на педала на газта Rebel впечатлява с нещо като детонация в посока напред. Реагира телепатично директно на движенията на волана, заема залепнала за асфалта позиция, като същевременно разполага с достатъчно резерви на ходовете на пружините. И това определено му е необходимо. Тъй като, устремен към най-близкия хълм, не очаквам подскок, а само леко повдигане. Това все пак е част от рали-кроса – спектакълът също е част от програмата.

Благодарение на сравнително дългите ходове на пружините UrbanRebel се справя умело и със скоковете – стига пилотът да се осмели да ги направи

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин