Cupra Terramar: по-готиният Tiguan?

0409
2024

Cupra се откъсва все повече като дъщерна майка на Seat. Това доказва и лансираният наскоро фейслифт на Cupra Leon, който сякаш няма почти нищо общо с едноименния модел на Seat – поне визуално. А сега на пазара стъпва следващият модел, който ще бъде предлаган само като „чиста“ Cupra – и това е Terramar.

SUV-ът е четвъртият модел на испанската компания след Formentor, Born и Tavascan, който не може да бъде поръчан с емблемата на Seat. Името е избрано в знак на почит към историческа писта в Сиджес, разположена близо до Барселона. Terramar е изцяло нов, т.е. той не замества съществуващ модел в продуктовата гама, а раширява портфолиото на Cupra със SUV с размерите на Tiguan.

Terramar отпразнува световната си премиера по време на Купата на Америка в Барселона – това е престижна ветроходна регата. Ето защо SUV-ът ще бъде предлаган в ограничената серия Launch Edition, ограничена до 1300 бройки.

Триъгълните светлини, разположени една зад друга, карат задната част да изглежда триизмерна, и са комбинирани с осветена емблема.

От Cupra все още не са коментирали колко ще бъде цената. Испанците разкриват единствено, че Terramar ще бъде позициониран над VW Tiguan, който в момента стартира от малко под 70 хил. лева.

Terramar е по-скосен от VW Tiguan

Визуално Terramar не е изцяло нов за широката публика – защото Cupra вече представи SUV-а като прототип преди две години в рамките на „Unstoppable Impulse Event“. И на пръв поглед нищо не се е променило в серийната модификация. Ръбестите форми, които познаваме от другите предложения на Cupra, са изключително впечатляващи.

Формите на каросерията бива подчертани от матовата сива боя на нашия фотомодел. Предницата е масивна, с големи въздухозаборници по средата. Фаровете с триъгълните дневни светлини са свързани помежду си с атрактивен декоративен отвор.

До 20-цолови джанти за Terramar

В профил Terramar изглежда почти като VW Tiguan. Вместо с пластмасови бленди около калниците, отворите за колелата биват подчертани от декоративни извивки. Като стана дума за джанти: при Terramar ще има нови модели с размер от 18 до 20 цола, също с типичните елементи в меден цвят.

Отзад машината е досущ като Formentor, с преминаваща по цялата широчина на задницата светлина и осветена емблема. На практика нова е само триизмерната графика на светлините. Симпатичен детайл е и т.нар. Easteregg с името на модела, интегрирано в задната светлина.

Размерите:

Дължина: 4519 мм

Широчина: 1869 мм

Височина: 1586 мм

Междуосие: 2680 мм

Обем на багажника (бензин/дизел): 540 – 1630 л

Обем на багажника (plug-in hybrid): 400 – 1404 л

Cupra използва за Terramar познатите от Volkswagen задвижвания. Базовата модификация е мекият хибрид със 150 к.с. и 1,5-литров бензинов двигател. Ще има и 2-литров бензинов агрегат с 204 к.с., но без никаква 48-волтова техника или нещо подобно. Разбира се, няма да липсва и версията VZ – VZ идва от „veloz“ (от испански – бърз). Каталунците ще лансират Cupra Terramar VZ с 4-цилиндров мотор с мощност 265 к.с.

В купето ще откриете голям брой елементи в меден цвят.

Гамата от двигатели бива допълнена от два plug-in хибрида, единия с 204, а втория – със системна мощност 272 к.с. Благодарение на батерия с капацитет 19,7 кВтч, моделът ще гарантира изцяло електрически пробег над 100 километра по цикъла WLTP, което ще бъде достатъчно за ежедневните пътувания на повечето клиенти. Ще можете да зареждате с до 50 кВт или с до 11 кВт от Wallbox.

Техника на VW в интериора

А сега нека разгледаме кокпита: връзката на Terramar с VW не може да бъде отречена – това личи по информационно-развлекателната система с 10,25-инчов дигитален кокпит и 12,9-инчов централен екран. Ще има и опционален Head-up дисплей.

Вече познаваме информационно-развлекателната система с двата екрана от модели като при Golf или Tiguan, интерфейсът е типичен за Cupra.

Но за разлика от модела на Волфсбург, интериорът на Cupra се характеризира със значително по-спортен дизайн, който включва елементи в меден цвят. Има три различни варианта по отношение на материалите – от рециклирано PVC до кожа. Нашият фотомодел е с най-високото ниво на оборудване, т.е. с кожа. Усещането в купето е доста приятно, пространството също е впечатляващо.

Въпреки по-малката височина в сравнение с VW Tiguan, салонът никак не е тесен. Дори при ръст 1,90 метра в Terramar мога да се разположа удобно и да разчитам на достатъчно място за главата. Седалките са удобни, но дали осигуряват и страничната опора, която на пръв поглед обещават, предстои да разберем при първия динамичен тест.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин