2023
Вторият електромобил на Cupra ще бъде SUV-Coupé кат VW ID.5. Испанците вече обявиха, че Tavascan ще се произвежда серийно. Пазарният му старт ще бъде обаче чак през 2024 г.
Още на IAA 2019 Cupra показа със студия, как спортната марка на Seat си представя един електрически SUV. Сега вече се знае, че Cupra Tavascan ще се произвежда серийно. Клиентите обаче ще трябва да проявят търпение, тъй като SUV-Coupé-то ще се появи на пазара чак през 2024 г.
Осветеното лого на Cupra едва ли ще стигне до серийната версия
Концепцията имаше осветено лого Cupra в долната част на бронята, което сега е преминало върху предния капак – детайл, който не се очаква да стигне до серийното производство. Фаровете са получили нова светлинна графика с триъгълен дизайн, каквито има и при Terramar и каквато ще краси бъдещите модели на Cupra.
Като цяло предницата на Tavascan изглежда вдъхновена от насекоми и наподобява малко на Lotus Elise. Отстрани впечатление правят големите мускулести калници, които карат задницата на Tavascan да изглежда доста внушителна и висока.
Интериорът на Cupra Tavascan с напълно дигитален кокпит
Вътрешното пространство на студията Tavascan е доста редуцирано. 12,3-инчов дисплей заменя скоростомера, а друг 13-инчов монитор е за инфотейнмънт системата. При нужда по-големият дисплей може да бъде завъртян към пътника до водача. Под него се намира цял ред с реагиращи на допир бутони. Чрез тях се превключват режимите на движение и се включват аварийните светлини.
На волана с осветено лого на главината има тъчповърхности на лъчите. От тях се управлява инфотейнмънт системата и дигиталния кокпит. Бутонът за стартиране и превключвателят за режимите на движение също са разположени на волана. При шоуавтомобила не е пестено от алкантара и кожа, но нека видим, колко от тях ще стигнат до серийния вариант.
До 306 к.с. от два електромотора в Cupra Tavascan
Cupra използва за Tavascan MEB-платформата на концерна VW. Дали обаче серийната версия на модела ще бъде с моторизацията на студията или с по-слаба, испанците не съобщават засега. Концепцията е задвижвана от два електромотора с обща мощност от 306 к.с.
Така SUV-ът спринтира за 6,5 секунди до темпо 100. Електромоторите са на предната и на задната ос и превръщат Tavascan в модел с двойно задвижване. Батерия с капацитет от 77 кВтч. позволява пробег от 450 км по WLTP.