2021
Cupra дава газ! В „цивилната“ си версия Leon даде предимство на Golf, но на Cupra e позволено да остави зад гърба си Golf GTI. В крайна сметка как е правилно да наричаме модела – Leon Cupra или Cupra Leon? Много просто: досега имаше Seat Leon Cupra, отсега нататък ще бъде предлаган единствено Cupra Leon. С турбобензиновия двигател с мощност 300 к.с. палитрата от агрегати на модела с 5 врати се разширява.
Cupra Leon с пет врати вече се предлага и без електрификация. Новият 2-литров четирицилиндров турбоагрегат от Golf 8 GTI Clubsport има мощност 300 к.с. и 400 Нм въртящ момент. С предно задвижване и серийната DSG-трансмисия традиционният спринт 0-100 км/ч трябва да отнема само 5,7 секунди, а преработеното окачване ще осигурява повече стабилност в завоите. За версията с 300 к.с. oпционално могат да бъдат поръчани спирачките Brembo, познати от Formentor VZ. Ако искате 4х4 за вашата Cupra, трябва задължително да изберете комби варианта ST. Като 4Drive той разполага дори с 310 к.с. и ще се изстрелва до 100 км/ч за по-малко от пет секунди.

Cupra ще предлага и Leon като Plug-in хибрид. 1,4-литровият TSI от Golf 8 GTE е комбиниран с електрически мотор с мощност 115 к.с. и батерия с капацитет 13 кВтч, с които системната мощност достига 245 к.с., а максималният въртящ момент – 400 Нм. Изцяло на ток моделът ще изминава 52 километра, процесът на зареждане трябва да отнема три часа и половина при наличие на Wallbox. Plug-in хибридът ще се разпознава по допълнителния капак за зареждане в калника и изпускателните тръби в меден цвят, които напомнят на 65-ците от Mercedes-AMG.
Всички моторизации се предлагат само с DSG, няма да има ръчна трансмисия. Но испанците обещават, че времето за смяна на предавките при кутиите е значително намалено. Cupra Leon R с още по-голяма мощност ще се появи на по-късен етап. В духа на Golf R Plus Cupra Leon R може да генерира до 333 к.с.
Визуално Leon веднага ще бъде разпознаваем като Cupra-модел – и то не само заради медните акценти. Нека започнем с предницата: Cupra има по-големи въздухозаборници, както би трябвало да бъде при спортен модел. Освен това радиаторната решетка и страничните огледала са изработени от тъмен хром. В профила на дългия 4,37 метра Cupra Leon се открояват новите 19-цолови джанти, които напомнят на Aero-колела. Cupra е по-нисък с 25 милиметра (отпред) и с 20 милиметра (отзад). Праговете са изтеглени по-надолу. Отзад испанците дават на спортния модел серийно светлинната ивица, за която се доплаща. Има и фин дифузьор. В зависимост от двигателя, Cupra се предлага с различен дизайн на ауспуховите тръби.

В интериора ни посрещат серийни спортни седалки, а бутонът за стартиране от волана е като при Audi R8. Oт лявата страна има допълнителен превключвател за режима Cupra. Оттам, където при при стандартния Leon „палим“ двигателя, в Cupra можем да изключим ESP. Воланът „ляга“ добре в ръцете – единствено планките за превключване можеха да бъдат по-големи. Във версията Cupra серийният дигитален кокпит получава допълнителен режим Sport с виртуален оборотомер, разграфен до 8000. Скоростомерът пък оптимистично достига до 300 (в конвенционалния изглед).
