Cupra Formentor VZ срещу Mercedes-AMG GLA 35: стават ли SUV-овете за спортисти? (TECT)


23
дек.
2020

FORMENTOR – звучи някак си испанско… И наистина е така. Formentor е полуостров на балеарския остров Майорка. И сега това име носи новият спортен SUV на Cupra. Същото би било, ако AMG си кръсти компактния SUV Райхенау. Но няма значение. Много по-важно е, че първата собствена Cupra изпълнява на пистата обещанията, дадени от формата. „Първата истинска“ Cupra в този смисъл, че Seat няма базова версия на Formentor с TDI двигател със 110 к.с. в гамата си. Така че караме модел, разработен специално за спортната марка. Въпреки това в предницата личат прилики с Tarraco – а техническата база се нарича „модулна платформа за модели с напречно разположен двигател“. Моделът е ориентиран към модулността, а не към спорта. Тук трябва да се побере всичко от Polo до Superb – затова спортните модели на същата тази база винаги са компромисно решение. Но именно с това хората печелят сравнителни тестове, а не със специалисти на тема динамика. Предимството: един такъв базиран на платформата MQB спортист вози съвсем прилично в комфортен режим.

CUPRA FORMENTOR VZ Красив кокпит с медни акценти и стартов бутон на волана. Посредством бутона в Cupra отляво на волана можете да избирате режима на шофиране

Настройката е с тенденция всекидневна пригодност с отклонения нагоре. AMG поема по различен начин със своя GLA 35 – тук много неща ни напомнят на по-мощния вариант GLA 45 S. Обратната връзка на волана, реакцията на 2-литровия 4-цилиндров мотор с една турбина и 306 к.с., много твърдото окачване в режим Sport+. На пистата „Лаузицринг“, където направихме снимките за това сравнение и тествахме конкурентите, моделът прави впечатление на значително по-пъргав в сравнение с Cupra. Освен това „испанецът“ оставя леко лошо впечатление с високата си позиция на седене. Да, наясно сме, че това е SUV и подобни неща са нормални. Но също така знаем, че това е спортен SUV и не е задължително да бъде така. Още повече че, гледана отвън, Cupra е поне с десет сантиметра по-ниска от GLA, който отзад изглежда така, сякаш се е блъснал на заден в стена. Този къс надвес на каросерията служи и за това, че само с 4 см по-късият GLA изглежда значително по-компактен от Formentor, който пък има по-късо междуосие от своя конкурент от Щутгарт. По отношение на усещането за простор също цари паритет, макар че отзад в Cupra се чувстваме една идея по-просторно. Това се дължи преди всичко на внушителните седалки на AMG, които пък от своя страна осигуряват по-добра странична опора в сравнение с уютните седалки на Cupra.

Състезателните опции могат да се избират и в GLA директно от волана. Благородно вътрешно пространство с MultiTouch управление

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин