Новата Cupra Formentor – по-добра от BMW X2 (ТЕСТ)


30
мар.
2021

ГУМИТЕ СА КРЪГЛИ, а в теста се дават над 800 точки. Но невинаги печелят германците! Да, знаем го много добре след онова 0:6, а ние, футболните фенове, искаме да го забравим. Не става обаче! Отново се изправяме пред двубой Испания срещу Германия. Ако издадем резултата в заглавието, то всичко е било ясно.
Но нека започнем отначало. Новият Cupra Formentor е Seat, който няма правото да се казва така. Cupra е новата спортна марка на испанската дъщерна фирма на VW, а Formentor – новото SUV-Coupé, което спира дъха ни още в подземния гараж. 4,45 метра еротика на колела. Ей, хора от VW…

Баварска мощ: 2,0-литров 4-цилиндров мотор с 306 к.с. и 450 Нм максимален въртящ момент
Испански бик: 2-литровият агрегат с 310 к.с. и 400 Нм е от концерна VW

Какво ли не може да бъде направено от платформата MQB. Те са имплантирали на модела 2-литровия 4-цилиндров агрегат с 310 к.с., както и с 400 Нм максимален въртящ момент, двойно задвижване и 7-степенна автоматична трансмисия DSG – сега „испанецът“ трябва успешно да се противопостави на баварското бижу с емблема на задната колона. Името на противника: BMW X2 M35i. Вероятно сте наясно: когато името започва с M, нещата са различни. В този случай двигателят е 4-цилиндров с 306 к.с., с четири „кончета“ по-малко от този на „испанеца“, но затова пък с по-голям с 50 Нм максимален въртящ момент.

Овкусител: превключвателят за динамиката на волана. Режимът Cupra е за супер горещо шофиране
Вътре влиза цял мобилен телефон! В овалните ауспухови тръби на Х2 (почти) се побира голям iPhone 8

Поемаме си въздух и се качваме. Подобно SUV-Coupé не се купува, за да возиш тъщата на задната седалка. При все че в Cupra това е напълно възможно. За мястото си отзад Formentor получава три точки повече от X2, а за добре оформената задна седалка – още две. Да, „испанецът“ е с девет сантиметра по-дълъг, но това определено не му личи. Четирима пасажери пътуват удобно, което не може да се каже за X2. Оставаме при Cupra. Кокпитът ни е познат от моделите на концерна VW. Което означава: свободно избираеми дигитални уреди, тъчскрийн върху арматурното табло, който не се управлява интуитивно, а в тъмната част на деня плъзгачът за усилване на звука не е осветен. Освен това споменаваме и някои икономии: от средната колона назад личи твърда пластмаса, отварянето и подпирането на предния капак става механично, поставките във вратите не са с мека тапицерия, филцово покритие вместо мокет в багажника, предните седалки не са с допълнителна опора за бедрата – ниската цена все пак трябва да дойде от някъде. BMW наваксва две точки в раздела за качество; отвътре е по-фино.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин