2021
Испанският брат на ID.3 се нарича Cupra Born и е по-спортен във всяко едно отношение. AUTO BILD разгледа автомобила отвътре.
Cupra Born вероятно ще е по-скъп от модела на VW
Със Cupra Born спортното подразделение на Seat пуска на пазара първия си електромобил. Приликата с VW ID.3 е видима, но „испанецът“ изглежда доста по-екстровертен и с по-висококачествен интериор. Задвижването е от Волфсбург. Благодарение на специална функция за изпреварване кратковременен бууст, моделът се движи доста спортно. Пазарният старт на Cupra Born ще бъде през септември 2021 г., а цените все още не са известни. AUTO BILD предполага, че стартът ще е около 70 000 лв. Така Cupra може би ще струва с около 6000 лв. повече от ID.3 (в Германия).
Не толкова семпъл, колкото събратята си по концерн
Cupra успява да постигне в концерна VW ефекта на скъпите модели като Audi e-tron GT и Porsche Taycan: Born от Барселона ви кара да искате да потеглите. Моделът изглежда страхотно – с изразително оформения си преден капак, агресивния светлинен подпис и по-големия вентилационен отвор предницата изглежда значително по-динамично. Покривът е малко по-нисък от този на ID.3 и компания, а 20-цоловите гуми са необичайно широки за електромобил. Разбира се Cupra има много детайли с цвят на мед. Като цяло „испанецът“ доказва, че върху платформата MEB може да има не само сравнително скучни модели.
Междуосието и багажникът са като в ID.3
Born е малко по-дълъг и по-нисък от ID.3, като междуосието и вместимостта на багажника му са идентични:
Издръжливи материали в интериора
AUTO BILD вече разгледа Cupra Born отвътре: за разлика от простора в електромобилите на концерна VW, тук испанците тръгват по друг път. Вътре усещането е малко тясно, доста висока е и средната конзола между двете предни седалки. Във вътрешното пространство на Cupra са използвани издръжливи материали – тапицериите са от рециклирана пластмаса, предлага се алкантара, но не и кожа.
Кокпитът е като този на ID
Кокпитът на Born е почти идентичен с този на моделите на VW от семейството ID. Воланът също е идентичен, като единствено под двата напречни лъча има бутон за режима на движение и бутон за бууст-а.
Електрическият бууст увеличава мощността в топмодела на 231 к.с.
Електромоторите в Born са от концерна VW. За „испанеца“ обаче не се предлага двойно задвижване. Но вместо мощност от 150 к.с. и 204 к.с., за разположената на задна ос електрическа машина е предвиден електрически бууст. След натискане на бутон водачът разполага за кратко с 231 к.с. и успява да се справи значително по-добре със спринта: от 0 до 50 км/ч са ви необходими 2,6 секунди, а Born достига темпо 100 км/ч след 6,6 вместо 7,3 секунди. Максималната скорост на базовия Born е 160 км/ч, докато другите варианти вдигат 180 км/ч.
Максималният пробег е 540 километра
Батериите са разположени в пода на автомобила, като Cupra предлага различни капацитети: 45, 58 или 77 кВтч. Тъй като за топверсията се предлага най-голямата батерия, този Born може да измине до 540 километра WLTP. За варианта с 58 кВтч. Cupra дава 420 километра, а базовия модел – 340 километра. Зареждането става с 50, 100 или 125 кВт., като в най-добрия случай за седем минути можете да заредите за пробег от 100 километра.