Cupra Ateca: този SUV иска на пистата!


1
юли
2019

от Кристиан Рътков

Когато стане въпрос за хотхечове, започват да ни сърбят ръцете. Ускорение, спиране, завиване – с всички тези дисциплини компактните „бегачки“ се справят феноменално добре и карат кожата ни да настръхне. Но ако сме семейни, щом дойде време за покупка, се намесва и разумът: как ще натоварим детската количка? Къде ще побираме багажа на домочадието, щом потеглим за отпуската? Именно подобни въпроси позволяват на бял свят да излезе Cupra Ateca: най-спортната версия на компактния испански SUV.

2-литровият турбодвигател с 300 к.с. се справя с лекота с каросерията, тежаща под 1,6 т. Повдигната предница „издава“ старта с Launch Control

Използвайки „напомпания“ до 300 к.с. и 400 Нм 2-литров двигател на Golf GTI, кросоувърът може много повече от това да изглежда потентен. Благодарение на по-агресивно настроената скоростна кутия с два съединителя представителят на новата марка ускорява от 0 до 100 км/ч за феноменалните 5,2 секунди. А когато определено държите да покажете стоповете си на някого при старт от място, може да ползвате дори функцията Launch Control!

На фона на тези показатели средният разход от около 10 литра на 100 км е приемлив – но испанците можеха да поставят по-голям резервоар от сегашния 55-литров. Аплодисменти заслужава настройката на окачването, която не е ненужно твърда – все пак се очаква, че автомобил от подобен клас няма да бъде използван (само) за покоряване на планински проходи. Задача, която ще ви бъде много приятна благодарение на директното и прецизно кормилно управление.

Дигиталното табло е серийно за Cupra Ateca

А как стои финансовият въпрос? Ценовата листа при Cupra започва от 83 000 лева – двойно повече спрямо базовата Ateca. Но след едно „изстрелване“ с Launch Control-а няма да ви бъде до подобни сметки…

ИЗВОД

Със своите 300 „коня“ под капака Cupra Ateca е ексклузивен компактен SUV. Моделът не е брутално спортен и „корав“ – и именно в това е обаянието му: защото получавате автомобил с практична каросерия, достоен за всекидневните задачи, който обаче ускорява като снаряд. И не на последно място: с който пломбите ви остават на мястото си! А по нашите пътища това не е без значение, нали?

Седалките с алкантара не оставят телата на шофьора и пътника отпред на произвола на страничното ускорение и са удобни за дълъг път

TЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател 4-цил. турбо, отпред напр. Работен обем 1984 куб.см Макс. мощност 221 кВт (300 к.с.) при 5300 об/мин Макс. въртящ момент 400 Нм при 2000 об/мин Задвижване двойно/7-степенна трансмисия с два съединителя Разход EU-Mix (WLTP) 8,3 л Емисии CO2 198 г/км Oбем на баганика 485-1579 л Oбем на резервоара 55 л Д/Ш/В 4376/1841/1611 мм 0–100 км/ч 5,2 сек Макс. скорост 247 км/ч Цена: от 83 000 лв.

Инфоразвлекателната система предлага хронометър за обиколки на писта, както и виртуални уреди за налягане на турбото, странично ускорение и мощността на разположение

Още по темата

Card image cap
Suzuki Baleno: изненадващо добро завръщане

3
дек.
2016

Suzuki Baleno отново е тук – с убедително щедро място, изгодни цени и много добро окачване

Card image cap
Дуел между Cadillac CTS-V и BMW M5

1
февр.
2016

Американски бургер срещу баварски претцел: новият Cadillac CTS-V се изправя срещу BMW M5. Коя спортна лимузина е по-„вкусна“?

Card image cap
Новото Audi S5: Audi действа като Mercedes

30
авг.
2016

Новото купе на Audi изненадва с детайли, които са ни познати от Щутгарт

Card image cap
LR Discovery: в топформа с алуминиева диета

5
юни
2017

Започнете да преподреждате седалките дистанционно още докато чакате реда си на касата в магазина. Дори две перални едновременно няма да го стреснат

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: