Новини » Cupra пуска Tavascan серийно

Cupra пуска Tavascan серийно

1506
2022

Вторият електромобил на Cupra ще бъде SUV-Coupé: испанците обявиха, че Tavascan ще бъде произвеждан серийно. Пазарният му старт ще бъде обаче чак през 2024 г.

На IAA 2019 Cupra показа, как спортната марка на Seat си представя напълно електрически SUV. Сега вече е ясно, че Cupra Tavascan ще има серийно производство. Клиентите обаче трябва да проявят търпение, тъй като SUV-Coupé-то ще се появи на пазара през 2024 г.

Нова снимка на втория електромобил на Cupra (първият е Cupra Born с размерите на VW ID.3) показва готов за серийно производство модел, който е силно ориентиран към студията. Предницата е необичайно разчупена за един електромобил.  Големите вентилационни отвори ще осигуряват въздух за охлаждането на батерията.

Осветеното лого на Cupra няма да стигне до серийната версия

Концепцията имаше осветено лого Cupra в долната част на бронята, което сега е преминало върху предния капак – детайл, който не се очаква да стигне до серийното производство. Фаровете са получили нова светлинна графика с триъгълен дизайн, каквито има и при Terramar.

Като цяло предницата на Tavascan изглежда вдъхновена от насекоми. Отстрани впечатление правят големите мускулести калници. Концепцията е с 22-цолови джанти, които подобряват аеродинамиката. Задницата на Tavascan Concept изглежда внушителна и доста висока.

През нея преминава светлинна ивица, а в средата ѝ има осветено лого на марката. Тук също очакваме серийната версия да е с неосветен вариант. Задната броня също е разчупена и със състезателни светлини. 

Кокпитът на Cupra Tavascan е напълно дигитален

Вътрешното пространство на студията Tavascan е оформен доста редуцирано. Един 12,3-инчов дисплей заменя скоростомера, а друг 13-инчов монитор отговаря за инфотейнмънт системата. При необходимост по-големият дисплей може да бъде завъртян към пътника до водача. Под него се намира цяла редица с реагиращи на допир бутони. Чрез тях се превключват режимите на движение и се включват аварийните светлини. На волана, който е с голямо осветено лого на главината, има реагиращи на допир повърхности. От тях се управляват инфотейнмънт системата и дигиталния кокпит. Стартовият бутон и превключвателят за режимите на движение също са на волана. При шоуавтомобила не са пестени карбон и алкантара. Ще видим колко от това ще оцелее до серийната версия.

До 306 к.с. от два електромотора в Cupra Tavascan

Cupra Tavascan ще е базиран на MEB-платформата на концерна VW. Дали серийната версия ще получи задвижването на студията или ще бъде по-слабо моторизирана? Засега информация по този въпрос няма. Концептуалният автомобил ще бъде задвижван от два електромотора, които са с обща мощност от 306 к.с. (225 кВт.).

Това трябва да бъде достатъчно, за да може SUV-ът да спринтира за 6,5 секунди до темпо 100. Електромоторите са на предната и задната ос и превръщат SUV-а в модел с двойно задвижване. Батерия с капацитет от 77 кВтч. трябва да осигури на модела пробег от до 450 километра по WLTP.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин