Зверски шумен и жаден за действие, Seat Leon Cup Racer се готви за атака. С комбинация от мощен звук и потракването на различни ламарини, „облечени“ единствено в бяла боя, Cup Racer се изнася към изхода на алеята с боксовете. За да няма наказания, ограничител на скоростта контролира темпото до 40, 50, 60, 80 или 120 км/ч. Дългото около 4 км трасе при Кастелони в близост до Барселона има дузина завои и е разположено върху хълмист релеф. Състезателят Хорди Жене умело „дирижира“ Cup Racer по серпентините и пъргаво „изрежда“ предавките на секвенциалната трансмисия посредством дългия скоростен лост.
DSG или секвенциална скоростна кутия?
Seat-ът за състезания от туристическия шампионат алтернативно се предлага и с 6-степенна DSG-трансмисия – но Жене предпочита секвенциалната. С нея колата, тежаща 1150 кг, е с около 40 кг по-лека от версията с DSG. Няколко десетки килограма по-малко правят дългия 4,36 м състезателен Leon една идея по-бърз и по-пъргав. Теглото е разпределено в съотношение 60/40 между предна и задна ос. За адекватното отрицателно ускорение се грижат вентилирани дискове с диаметър 378 мм отпред и 275 мм отзад. Посредством въртящ се превключвател в кокпита пилотът може да променя спирачното усилие между двете оси. Воланът изглежда като командна централа: тук са разположени бутоните за радиото, притока на свеж въздух, ограничителя на скоростта, чистачките и др.
Разход 40 л на 100 км
Двигателят идва от серийното производство и на практика е същият, който задвижва и „цивилния“ Leon: с четири цилиндъра, работен обем 1984 куб.см, директно впръскване и турбо. И докато Cupra генерира максимално 300 „коня“ и 380 Нм, състезателната версия е станала още по-потентна след посещението в спортния отдел на Seat, където е получила 50 к.с. отгоре и е “напомпана“ до 420 Нм. Така на всяка конска сила се падат 3,28 кг и машината с предно задвижване ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,2 сек и достига 267 км/ч. Серийната Cupra взима традиционния спринт за 5,8 сек и вдига 250 км/ч. Жаждата на състезателния двигател е феноменална – той консумира средно между 37 и 42 литра, затова и има 100-литров резервоар.
Обслужване като в супермаркет
Базовата цена на Leon Cup Racer е между 90 и 115 хил. евро – в зависимост от това дали ще изберете DSG или секвенциална трансмисия. В цената е включено и обслужването на автомобила. 220-те „бегачки“ обикалят цялата планета и ще участват в около 230 надпревари на платформата TCR. В Бахрейн, Монако и Абу Даби TCR-състезанията са подгряващи за Формула 1. По време на стартовете локалните дилъри осигуряват камион с резервни части – и при дефект проблемният компонент се поръчва, заплаща, монтира и борбата продължава. Така на отборите не се налага да държат голям набор от части на склад.