CR-V: 5 поколения, един характер

2210
2018

Comfortable Runabout Vehicle – или комфортен автомобил за странстване. Ако някога сте се чудили какво се крие зад съкращението CR-V, вече имате отговора. Още от 1995 г. кросоувърът на Honda примамва клиенти по изпитаната рецепта – висока позиция на седене, просторен интериор и надеждна техника – и винаги 4 цилиндъра. Първото поколение на модела, познато като RD1-RD3, ще бъде запомнено с отварящия се странично заден капак. Дизел няма – купувачите са можели да разчитат единствено на 2-литров бензинов двигател със 128 или 146 к.с. В багажника е интегрирана маса за къмпинг, която служи и за дъно на багажника.

Първото CR-V използва системата Real Time 4WD, въведена в Европа още през 1989 със Civic Shuttle. При тази система най-важният компонент са монтираните в задния диференциал маслени помпи („Dual Pump”), които са свързани помежду си посредством хидравличен кръг. Eдната от помпите е свързана чрез кардана с предната ос, а другата – със задната ос. Помпите създават налягане, пропорционално на оборотите на съответната ос. В нормален режим, т.е. при задвижване само на предните колела, предната и задната ос се движат с еднаква скорост. Тогава двете помпи работят с еднаква мощност и хидравличното масло циркулира без налягане между тях.

Ако по някаква причина предните колела започнат да правят повече обороти от задните, свързаната с предната ос помпа работи с по-голям капацитет от тази към задната. И тъй като втората помпа „връща“ по-малко хидравлично масло от другата, в системата бързо се създава хидравлично налягане. Това налягане се предава посредством цилиндър към ламелен съединител, който „затваря“. По този начин въртящ момент бива предаван към задната ос. Колкото е по-голяма разликата в оборотите между предна и задна ос, толкова повече е предаваният към задната ос въртящ момент.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин