2016
КОМПАКТНИЯТ КЛАС ОЗНАЧАВА принципно три или пет врати, хечбек каросерия и малко повече от четири метра дължина. Тук отдавна никой не е правил голяма революция. Най-близо до това са като че ли от Mercedes, които със спортния A-клас, Coupé-то с четири врати CLA, неговия комби вариант CLA Shooting Brake и GLA създадоха цяло семейство от различаващи се компактни модели. При това доста успешни. През изминалата година швабите са продали в целия свят 600 000 компактни автомобила. Което значи, че са пазарни лидери сред премиум производителите в този клас! Естествено от конкуренцията не спят – ние ще ви покажем какво планират за в бъдеще в компактния клас от Audi и BMW. А и как ще контраатакуват от Mercedes.
AUDI A3 SPORTCOUPÉ
Спомняме си: през 2014 г. от Audi показаха в Париж студията на TT Sportback, който заедно с TTQ трябваше да увеличи семейството на TT до четири модела. Тази идея вече не е актуална, но приказно красивият модел с пет врати ще получи втори шанс – като спортно Сoupé на базата на следващото A3. Всъщност моделът трябваше да се нарича Sportback, а за целта хечбекът да бъде преобразен в Avant, но от Audi все още не се решават на тази стъпка. A3 Sportcoupé ще стартира през 2019-а, година след седан версията. Добавката в цената спрямо седана трябва да е около 3000 лв. Докато слабо търсеното A3 с три врати все още не е потвърдено, от управата на марката са дали благословията си за Sportcoupé – включително и за RS версия с 400 к.с.
BMW СЕРИЯ 2 GRAN COUPÉ
Предно или задно задвижване? Именно това е въпросът за компактните модели на BMW. Първоначално замислената Серия 2 Gran Coupé със задно задвижване е счетена за твърде скъпа и за твърде близка до Серия 3. Освен това от BMW се нуждаят от продажби за новата си архитектура с предно задвижване. Серия 2 Gran Coupé естествено ще се възползва от концепцията за напречно разположени двигатели, от по-дългото междуосие и от гъвкавия вследствие на регулиращите се седалки багажник. 6-цилиндровият агрегат ще бъде табу, а от днешна гледна точка няма да има и Plug-in хибрид. Вместо това BMW залага на значително усъвършенстваната си концепция за управление на кокпита и на широкообхватното дигитализиране с голям брой иновативни услуги.
MERCEDES CLA
В САЩ CLA има огромен успех, но в Европа този модел не се продава кой знае колко добре. От Mercedes обаче са си взели поука – в бъдеще в шоурумовете ще се привличат и почитатели на Coupé-тата със спортно-елегантния наследник на CLA. Формата на автомобила ще стане по-емоционална, а новата задна ос ще осигури повече място и ще подобри комфорта. Освен това Coupé-то със звезда няма да остане единствено дете – само три месеца след CLA ще се появи второто поколение на комбито Shooting Brake.

Можело значи: CLA ще бъде значително по-елегантен в сравнение с досега – заслугата е на подобрените пропорции
ИЗВОД
Макар и да е малко неразумно – именно малката стъпка встрани от общата маса прави живота различен. Тези три Coupé-та са автомобили с нещо специално: шикозни и модерни по отношение на техниката, но не непостижимо скъпи.