Corvette Stingray Cabrio срещу M4 Competition Cabrio xDrive: кой е истинският спортист? (ТЕСТ)

2509
2023

Всичко е въпрос на перспектива. За някои важни в живота са въздухът и любовта, за други мощността – някои пък не искат да се отказват от нито едно от тези неща. Имаме две интересни предложения именно за такива хора. BMW M4 Competition Cabrio и Chevrolet Corvette Cabriolet – два много мощни открити модела от екстра класа.

И въпреки това тук се срещат различни свята. Редови 6-цилиндров битурбо срещу V8-атмосферен двигател, четириместен кабриолет срещу открит двуместен спортен автомобил, двойно срещу задно задвижване – на пръв поглед M4 Competition xDrive Cabrio и Corvette Convertible изглеждат действително несравними. Ако трябва да бъдем честни, то поне съотношенията им „тегло-мощност” са на едно ниво. С 510 к.с. при 1893 кг M4 дава резултат от 3,7 кг/к.с., а в тежащия 1709 кг Corvette всяка една от 482-те конски сили трябва да задвижва със 164 грама по-малко.

Несравнимостта на двата спортиста със свалящ се покрив си проличава и по тяхната натура. И двата са съвсем различни характери с дългогодишна традиция, превърнали се в икони на двигателостроенето. Когато човек е имал привилегията да кара почти всички стари и нови представители на тези две династии – включително и спортните им варианти, – то през годините се оформя една определена връзка. Човек проследява новите разработки с голям интерес – когато е можел да тества предишни и настоящи модели в рамките на определени истории.

Друг паралел малко или много се явява революционното боравене с основната субстанция. Corvette залага от 1953 на V8 двигател с централно разположен разпределителен вал, но в C8 преминава от предно към средно разположение на двигателя. BMW M3, чийто наследник и вариант с две врати от 2014 г. се нарича M4, винаги е бил доста гъвкав по отношение на двигателите. От 4-цилиндрови през редови 6-цилиндрови до V8-атмосферни – през годините имаше много варианти на задвижването, като към момента се залага на модерни редови 6-цилиндрови битурбо агрегати.

Corvette: Различните по размер гуми 19-/20-цолови са серийни, а алуминиевите джанти с отворени спици струват 1900 лв. Керамични спирачни дискове не се предлагат
M4: Издръжливите карбоново-керамични спирачки се познават по златистия цвят; те струват 17 790 лв. допълнително

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин