Corvette C8: мощта идва от средата


25
ное.
2019

ДАЛИ НАЙ-ПОСЛЕ ЩЕ ИЗЛЕЗЕ от сянката на Porsche 911? След продължила 66 години голяма спортна кариера Corvette за първи път сменя концепцията на задвижване – средно разположен двигател вместо внушителен V8 зад предната ос. Така осмото поколение на най-американския от всички спортни автомобили (sorry, Ford Mustang) става още по-бързо и по-пъргаво. И това действително е предизвикателство – C7 бездруго беше съвсем близо до нивото на Porsche. За в бъдеще американският модел ще предлага по-добро разпределение на тежестта, а нареченият Small Block 6,2-литров V8 агрегат ще разполага с най-малко 495 к.с. и максимален въртящ момент от 637 нютонметра – все пак той е атмосферен. При Porsche за подобни стойности на мощността трябва да се обърнем към собственото подразделение за моторен спорт GT3 RS (520 к.с. и 470 Нм). Новият Corvette обаче е и удобен – за разлика от Porsche.

Внушителен завършек: четири ауспухови тръби и минимум 495 к.с. от атмосферния V8 двигател

Праговете са малки, затова качването не е сложно упражнение като при Ferrari и Lamborghini. Кокпитът също е нов. В сравнение с предшественика арматурното табло на Corvette е изместено с 42 сантиметра напред, а по-високите водачи се радват на възможността за регулиране – с 3 см повече. А също и на новия 12-инчов дигитален дисплей с възможност за свободно конфигуриране, който изпраща Corvette в бъдещето. Дали обаче почитателите на марката ще се зарадват на волана с два лъча като в Mercedes S-клас? Може би ще ги утешат ръчно изработените кожени тапицерии на седалките, аудиосистемата Bose или материалите като карбон и алуминий – още повече, че те са истински, а не само изглеждат като карбон и алуминий. Остава да споменем само цената. В Щатите тя стартира от 60 000 долара. Сянка ли? Не, Corvette е много по-напред. 

Captain Future: 12-инчов дигитален дисплей, свободно конфигуриращ се. И волан с два лъча

ИЗВОД

Страхотно смело решение – все едно хооткажат от задно разположения двигател на 911. При американците средно разположеният мотор въпреки това не прави впечатление на чужд – внушителен V8, а дизайнът и изгодните цени са типични за Corvette.

Corvette C8

Още по темата

Card image cap
Въодушевлението от турботехниката – още информация за турбините и новите електрически компресори

3
май
2016

Супер-6-цилиндровия двигател ще бъде изграден на базата на мотора с три турбини. Сърцето на новият двигател е създадено по нов начин постоянно двустепенно свръхпълнене,което се състои от два турбокомпресора за ниско налягане и два за високо налягане.

Card image cap

В последния брой:

Архив >