2024
70-те години на миналия век са ера на безсмислен лукс и безогледно харчене. При тогавашните,на практика неограничени възможности,притежаването на най-скъпата, луксозна или мощна серийно произвеждана кола с пълен комплект опции, не вълнува особено супер богатите (в крайна сметка това е нещо, което може да си позволи всеки частен зъболекар или елитен адвокат). Ако решат да вложат парите си в нещо подобно, то трябва да е наистина ексклузивно, да бъде изработено по специална поръчка и да впечатлява със своята уникалност. Това трябва да е нещо като Chevrolet Corvette с четири врати…
През втората половина на ХХ век General Motors прави множество демонстрационни и експериментални автомобили, базирани на Corvette, но нито един от тях не е седан, което е напълно разбираемо. Дилърите на марката на западния бряг обаче познават клиентите си достатъчно добре, за да знаят, че това е голям пропуск. И в тази връзка трябва да отбележим, че в края на 70-те години на миналия век Corvette е по-скоро булеварден суперкар, отколкото обикновена спортна кола, и много от собствениците със сигурност биха се заинтригували от един екзотичен вариант с четири врати. Ето защо основателите на тунинг фирмата California Custom Coach (ССС), Сесил Голд и Рей Оджа решават да поемат този риск. В тяхното ателие вцентъра на Пасадена (разположено в сградата на бившето представителство на Packard) е доставено едно чисто ново купе на Corvette, което впоследствие е разрязано през средата и удължено със 75см. Преобразуването е изпълнено изключително прецизно и качествено, като на втория ред също са поставени оригинални седалки от Corvette. Тапицерията е напълно преработена, като на някои местае използвана кожа Connolly, а вместо средна колона е сложена оригинална греда от Corvette Targa.Персонализираните панели на задните врати са направени по поръчка от формовани стъклени влакна и са монтирани върху специално проектирани за целта рамки, изцяло съобразени със стилистиката на автомобила. Двигателят и предаването не са променени, с изключение на удължения кардан. Крайният резултат е един необичаен Corvette с междуосие 3250 мм, дължина на каросерията 5460 мм и собствено тегло1755 кг.
Според амбициозната програма на фирмата, е било предвидено организирането на серийно производство и продажбата на около 20 екземпляра месечно на базова цена от 39 500 щатски долара в две изпълнения – с двигатели от 5,0 и 5,7 л (плюс версия с автоматична скоростна кутия, като опция).
В тази връзка трябва да се уточни, че Рей Оджа и Сесил Голд имат доста богат опит в бизнеса с поръчкови автомобили, и още от началото на 70-те години развиват много печеливш бизнес със своите реплики на довоенния спортен роудстър Auburn Speedster. Не трябва да забравяме и това, че реалността в Калифорния е доста различна (например от тази в Ню Йорк) и подобна четириколесна екзотика може да бъде лансирана единствено там. Основният психологически проблем обаче е, че в случая с Corvette, двамата ентусиасти се опитват, образно казано, да преобразуват акула в риба меч, очаквайки от купувачите да платят баснословна цена за тази „привилегия“. Насилственото обръщане на една чистокръвна спортна кола срещу нейната природа, е много смела, но и доста недалновидна идея.
В крайна сметка са направени само пет екземпляра, като през 1980 г. един от тях е изложен във фирмения шоурум, но все още няма информация дали е бил продаден.
И още нещо интересно: Тази кола няма дръжки на вратите. За отварянето им е използвана електрическа клавиатура, разположена от вътрешната страна на предното стъкло в долния ъгъл от страната на водача. Това всъщност е тънка лента с четири цифри, и всичко, което трябва да се направи, е да се докосне стъклото на мястото на съответния номер. Хитро, нали?