Corsa Hybrid – кара се с един педал, харчи като дизел (ТЕСТ)

2204
2024

Corsa за първи път ще се предлага като хибрид с 48-волтова електрическа система – благодарение на нея малкият Opel може да се кара (почти) като електромобил – само с един педал. AUTO BILD изпробва новия модел от Рюселсхайм

И какво караш? Хибрид. Ясна е работата… Да, имаше времена, в които тази форма на електрификация не беше особено въодушевяваща. Анемичен атмосферен бензинов двигател в комбинация с безстепенна автоматична трансмисия плюс електрическо подпомагане – дори на хартия звучи тромаво, нали? А сега Opel предлага хибрид за всеки, който (все още) не иска електромобил, но все пак получава такъв.

Представяме ви Opel Corsa Hybrid 48V. Първият Opel, който се движи като електромобил, въпреки че има и двигател с вътрешно горене – или перфектната „зарибявка“ към света на електрическата мобилност.

Електрическият мотор – интегриран в новата трансмисия

Хората в Рюселсхайм са комбинирали 1,2-литровия 3-цилиндров бензинов мотор с нова електрифицирана 6-степенна трансмисия с два съединителя и това е първата новина – защото освен с ръчна скоростна кутия, Corsa се предлагаше само с автоматик с хидротрансформатор.

В трансмисията е интегриран електромотор, който генерира 21 кВт (28 к.с.). Под седалката на водача е интегрирана малка 48-волтова литиево-йонна батерия, а за финото превключване между електрическото задвижване и ДВГ се грижи стартер генератор на ремък.

Две сърца: 3-цилиндровият бензинов двигател бива подпомаган от електромотор с мощност 28 к.с., интегриран в новата трансмисия с два съединителя.

А какво е усещането при шофиране? Идеално! Най-вече трябва да знаете, че няма да ви се налага да зареждате от контакта – батерията се зарежда при вдигане на крака от газта.

Хибридната система работи перфектно

Второ, трябва да знаете, че автомобилът се нуждае от „секунда размисъл“, преди да потегли. Или казано по-точно: натискате спирачката, след това бутона за стартиране, изчаквате една секунда, системата стартира, двигателят заработва, натискате газта, тръгвате. В зависимост от нивото на заряд на батерията (със скромния капацитет от 0,89 кВтч), първите няколко метра могат да бъдат изминати изцяло на ток.

След това чувате включването на трицилиндровия агрегат – стига да напрегнете слуховите си органи и да намалите радиото, защото той работи невероятно тихо. В Opel са постигнали перфектната хармония в работата на електрическото и бензиновото задвижване.

Дори вариантът с по-ниска мощност е достатъчен

Усещането при шофиране на ток е дори още по-приятно. Когато видите червен светофар, можете да се придвижвате като с изцяло електрическата Corsa. Ако вдигнете крака си от педала газта, автомобилът намалява, без да се налага да натискате спирачката и батерията се зарежда. Така хората, които не искат електромобил, поне имат шанс да изпробват как се движат този тип МПС. При това дори не е нужно да избирате по-потентния вариант – хибридната Corsa може да бъде поръчана със 100 или със 136 к.с. Ние изпробвахме по-слабия вариант – и установихме, че той е напълно достатъчен.

Движи се напълно безпроблемно: двигателят с вътрешно горене и електрическият мотор работят в перфектна хармония, възможността за шофиране с един педал е сериозно предимство.

Нисък разход на гориво

И към края е време да проверим разхода. По време на нашата обиколка из две федерални провинции, Хесен и Райнланд-Пфалц, прекарахме Corsa през няколко малки града (там тя се чувстваше най-добре), по междуградски пътища (те също й допаднаха), а накрая я качихме за кратко на магистралата (там също не се чувстваше зле, но ставаше по-лакома). Крайният резултат беше разход 4,4 литра. Такива стойности сме свикнали да виждаме само с дизел.

Данни за автомобила

Марка и моделOpel Corsa GS 1.2 Hybrid 48V
Двигател3-цил. с турбо, отпред напречно
Работен обем1199 cм³
Макс. мощност74 кВт (100 к.с.) при 5500 об/мин
Макс. въртящ момент205 Нм при 1750 об/мин
Задвижванепредно, 6-степ. трансмисия eDCT
Д/Ш/В4061/1765-1960*/1435 мм
Тегло1267 кг
Обем на багажника309–1081 л
0–100 км/ч9,9 сек
Макс. скорост188 км/ч
Разход на гориво4,5 л А95 Н/100 км
CO2-емисии101 г/км
Ценаот 42.880 лв.

Да разгледаме техническите данни: Corsa със 100 к.с., но без хибридна система и с 8-степенен автоматик харчи средно от 5,4 до 5,5 литра. Същият двигател, но с хибридна технология и 6-степенна скоростна кутия с два съединителя изразходва между 4,5 и 4,8 литра по цикъла WLTP, в идеалния случай дори с един литър по-малко.

Новата Corsa Hybrid се предлага във варианти с мощност 100 или 136 к.с. Можете да си спестите разходите за по-потентната модификация – защото и по-слабата се оказва напълно достатъчна.

Хибридното удоволствие започва от 42.880 лева

Струва ли си? Зависи. Стандартната Corsa със 100 к.с. и автоматик струва минимум 39.430 лева, хибридът е с над 3000 лева по-скъп – струва най-малко 42.880 лева. Според нас надценката е оправдана, тъй като автомобилът „с две сърца“ е приятен за каране и ще намали разходите ви за гориво. А приятното усещане при шофиране е свързано с възможността да се движите, като оперирате само с един педал, докато консумацията на бензин ще бъде с около литър по-ниска.

Извод

Тази Corsa на двигател с вътрешно горене в определени моменти се движи почти като електромобил. Новото хибридно задвижване се вписва идеално в природата на малкия модел на Opel, като съчетава приятно усещане и нисък разход на гориво – и дори дава възможност за шофиране само с педала на газта.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин