Corsa E на старо: малък Opel, ниска цена, малко проблеми


28
апр.
2021

SWING, JOY, STEFFI – още от дебюта си през 1982 г. светът на Opel Corsa бе преди всичко шарен. Сглобяваният в испанския град Сарагоса малък автомобил бе редом с VW Polo доминираща величина като автомобил номер 2 в семейството, като такъв за студенти и начинаещи шофьори.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА ПРОДАЖБА НА OPEL CORSA E

С петото поколение на модела, представено през 2014 г., нещата обаче се промениха. Насред огромното предлагане от страна на японци, корейци, французи и малки SUV-ове класиката сред малките автомобили се превърна в доста рядко срещано явление по пътищата. При това Corsa E (няма нищо общо с електромобил) е по-пълноценен автомобил от всякога. Най-късно от края на миналата година, когато наследникът вече притиска цените на „стария“ модел, Corsa E си струва един поглед. Ние едва не се разколебахме, виждайки нашия фотомодел от автокъща Autohus в Бокел (autohus.de). Вината е у нас – продавачът ни бе предупредил за щетите, а и екстремно ниската цена си има причина. Така тригодишният 1.4 Edition е претърпял това-онова по време на пробега си от 32 000 километра. И от двете страни има дълбоки следи от „битки“, а вътрешното пространство е доминирано от неизвестна миризма. Необходима е доста работа по подготовка и лакиране, за да бъдете щастливи.

Сравнително прегледен кокпит с добра изработка

Иначе автомобилът се движи безупречно. С 90 к.с. моделът се нуждае от време, за да започне да се движи бързо (при леката Corsa A беше по-различно). Веднъж потеглил обаче, автомобилът се движи комфортно и тихо. Разполагащият със същата мощност 1-литров 3-цилиндров мотор избира по-шумния, но затова пък значително по-експлозивен път. Изминаващите големи пробези би трябвало да се насочат към дизеловите версии със 75 до 95 к.с. (всички с Eвро 6) – те са по-добра алтернатива в икономическо отношение. Ако не се боите нито от лентата за изпреварване, нито от честото зареждане, ще бъдете доволни най-вече с разполагащата с 207 к.с. версия OPC. Независимо какво задвижване работи под предния капак, впечатлението от автомобила е добро. Няма шумове от тракане, управлението на кокпита не представлява предизвикателство. Моделът е спокоен спътник в ежедневието без излишна украса. Хората от TÜV също гледат така на нещата – те не посочват сериозни слабости при Corsa E. Докато при предшественика се забелязваха износени пружини и амортисьори, настоящото поколение е безупречно в това отношение. Ръждясващите ауспухови уредби – навремето нещо нормално – тук изобщо не са тема за дискусии. Макар че преди светът на Corsa бе шарен, тя в никакъв случай не бе по-добра.

1,4-литровият 4-цилиндров двигател е фосил. Тромав, но култивиран и издръжлив. Ангренажната му верига е солидна

НЕОСОБЕНО ГОЛЯМ БРОЙ ПРОБЛЕМИ

Неравномерно спирачно действие, неправилно настроени фарове… Проблемите не са особено сериозни. Почитателите на автоматичните трансмисии, които са се насочили към модел Easytronic, трябва да поискат по-продължително тестово шофиране, за да разберат дали искат да преглътнат тези дълги паузи при превключване на предавките. Иначе е в сила всичко онова, което важи за малките автомобили. В този клас се пести от поддръжка, топлите гаражи са по-скоро рядко явление. Доброто състояние и безупречната сервизна история също ще ви се отплатят на по-късен етап.

Спирачно действие
По време на техническите прегледи спирачките на Corsa не „захапват“ равномерно.

Настройка на фаровете
Дреболия, но бива отразявана често при техническия преглед.

Теч на масло
Класическа болежка на Opel. При Corsa E общо взето не е широко разпространена, но при тестовия автомобил вече има наченки.

Маншоните на каретата
Маншоните на каретата на полуоските се късат често – налага се смяната им.

ИЗВОД

Семплият Opel Corsa E не е особено предпочитан от клиентите. Несправедливо. Той е комфортен и със сравнително безпроблемна техника. След като на пазара се появи наследникът на модела, цените на настоящия ще паднат.

Още по темата