2018
ЗА TOYOTA Corolla е това, което за VW е Golf. Въпреки това японците направиха нещо, което хората от Волфсбург никога не биха се осмелили да сторят: успешният модел получи ново име. Това се случи преди 12 години, а Auris намали продажбите на японците в компактния клас. Сега обаче идва краят. Наследникът на модела, който ще бъде при дилърите през първото тримесечие на 2019 г., иска със старото име и с новата динамика да си възвърне успехите от миналото.

Все още леко маскираният Touring Sports предлага вместимост на багажника от 598 литра и повече място от варианта с пет врати
На външен вид по-скоро нямаме революция, а само лек фейслифт. Няколко удачни щриха и заглаждане на някои елементи в сравнение с предшественика. Получил се е хармоничен компактен автомобил, който се предлага в три варианта на каросерията: за Европа от значение ще бъдат преди всичко версията с пет врати и комбито Touring Sports. Седан вариантът идва от Турция и ще си остане нишов модел (за Германия).

Последната маскировка почти не се забелязва. Corolla е доста по-красива от предшественика си. Това тук е новият цвят
Emotional Red
Така бе и при предшественика, който от 2013 г. си върна старото име Corolla. С дължината си от 4,65 метра комбито надвишава версията с пет врати с 28 сантиметра и предлага пространство, което е добре дошло за пасажерите на задната седалка. С електрически заден капак, релси за покрива и регулиращ се под на багажника Touring Sports оставя по-пълноценно впечатление от варианта с пет врати, който се цели по-скоро в необвързани и семейства без деца. Под предния капак ви чакат три алтернативи. Базата е познатият ни 1,2-литров турбомотор със 116 к.с., а над него има две хибридни моторизации.

Отпред удобните седалки предлагат добър комфорт на дълги разстояния. Отзад е по-тясно. Ръчно превключване на предавките има само при 1,2-литровия мотор
Докато по-малката с 1,8-литров двигател със 122 к.с. залага на максимална ефективност и спокойно придвижване, 2-литровата версия ще трябва да убеди и по-амбициозните водачи. Със 180 к.с. компактният модел спринтира за 7,9 секунди (Touring Sports: 8,1) до 100 км/ч. Хибридите трябва да станат интересни и за бивши почитатели на дизелите, тъй като Corolla вече няма да се предлага с двигател със самовъзпламеняване. Дали ще се получи? На пътя колата си остава хибрид с всички предимства и недостатъци. При сдържан стил на шофиране се движи тихо и спокойно, подпомаган от екстри като темпомат, адаптивни амортисьори и голям Head-up дисплей. При по-голямо натоварване моделът става шумен. Ефектът на ластика, ограничената на 180 км/ч максимална скорост и синтетичното усещане от спирачката и управлението предотвратяват всяко желание за спортни изяви. Очакванията са цената да е по-висока в сравнение с тази на Auris.
Извод
По отношение на качествата Corolla прилича на своите предшественици: солиден и интелигентен, а екологичните хибридни задвижвания обещават нисък разход на гориво – отлично! Ако карате активно и с удоволствие автомобил, вероятно ще се огледате на друго място.