Corolla се завръща


29
дек.
2018

ЗА TOYOTA Corolla е това, което за VW е Golf. Въпреки това японците направиха нещо, което хората от Волфсбург никога не биха се осмелили да сторят: успешният модел получи ново име. Това се случи преди 12 години, а Auris намали продажбите на японците в компактния клас. Сега обаче идва краят. Наследникът на модела, който ще бъде при дилърите през първото тримесечие на 2019 г., иска със старото име и с новата динамика да си възвърне успехите от миналото.

Все още леко маскираният Touring Sports предлага вместимост на багажника от 598 литра и повече място от варианта с пет врати

На външен вид по-скоро нямаме революция, а само лек фейслифт. Няколко удачни щриха и заглаждане на някои елементи в сравнение с предшественика. Получил се е хармоничен компактен автомобил, който се предлага в три варианта на каросерията: за Европа от значение ще бъдат преди всичко версията с пет врати и комбито Touring Sports. Седан вариантът идва от Турция и ще си остане нишов модел (за Германия).

Последната маскировка почти не се забелязва. Corolla е доста по-красива от предшественика си. Това тук е новият цвят
Emotional Red

Така бе и при предшественика, който от 2013 г. си върна старото име Corolla. С дължината си от 4,65 метра комбито надвишава версията с пет врати с 28 сантиметра и предлага пространство, което е добре дошло за пасажерите на задната седалка. С електрически заден капак, релси за покрива и регулиращ се под на багажника Touring Sports оставя по-пълноценно впечатление от варианта с пет врати, който се цели по-скоро в необвързани и семейства без деца. Под предния капак ви чакат три алтернативи. Базата е познатият ни 1,2-литров турбомотор със 116 к.с., а над него има две хибридни моторизации.

Отпред удобните седалки предлагат добър комфорт на дълги разстояния. Отзад е по-тясно. Ръчно превключване на предавките има само при 1,2-литровия мотор

Докато по-малката с 1,8-литров двигател със 122 к.с. залага на максимална ефективност и спокойно придвижване, 2-литровата версия ще трябва да убеди и по-амбициозните водачи. Със 180 к.с. компактният модел спринтира за 7,9 секунди (Touring Sports: 8,1) до 100 км/ч. Хибридите трябва да станат интересни и за бивши почитатели на дизелите, тъй като Corolla вече няма да се предлага с двигател със самовъзпламеняване. Дали ще се получи? На пътя колата си остава хибрид с всички предимства и недостатъци. При сдържан стил на шофиране се движи тихо и спокойно, подпомаган от екстри като темпомат, адаптивни амортисьори и голям Head-up дисплей. При по-голямо натоварване моделът става шумен. Ефектът на ластика, ограничената на 180 км/ч максимална скорост и синтетичното усещане от спирачката и управлението предотвратяват всяко желание за спортни изяви. Очакванията са цената да е по-висока в сравнение с тази на Auris.

В кокпита доминира новоразработеното, изцяло дигитално арматурно табло

 

Извод

По отношение на качествата Corolla прилича на своите предшественици: солиден и интелигентен, а екологичните хибридни задвижвания обещават нисък разход на гориво – отлично! Ако карате активно и с удоволствие автомобил, вероятно ще се огледате на друго място.

Още по темата

Card image cap
Ford Focus 1.0 EcoBoost и Honda Civic 1.0 Turbo: битката на „тройкаджиите”

12
дек.
2017

С най-малкия EcoBoost Ford стана пионер в налагането на Downsizing-a. Ние изправихме поостарелия Focus в сравнение с най-новото издание на Civic – отново с 3 цилиндъра и турбо

Card image cap
Кое е най-доброто комби: Серия 5 срещу Е-клас, V90 и A6

7
дек.
2017

Който кара такава служебна кола, значи работи на хубаво място: сравнение на комбита от висок клас с икономични 4-цилиндрови двигатели

Card image cap
Модерният, нов Kia Rio

1
февр.
2017

Kia направи фина шлифовка на двигателя, окачването и управление на модела

Card image cap
Най-добрите гуми за сезона: Тест на 44 модела

11
юни
2016

Пролетта дойде! И е време да сменим зимните гуми с летни. Ние ще ви кажем кои модели са добри и дали всесезонните гуми са алтернатива

Card image cap

В последния брой:

Архив >