AUTO BILD България / Cooper S, Polo GTI, Fiesta ST200 и 208 GTi: тест на 4 гневни джуджета

Cooper S, Polo GTI, Fiesta ST200 и 208 GTi: тест на 4 гневни джуджета

Общо 792 к.с. за 23 завоя на обиколка. Доставя истинско удоволствие


26
февр.
2017

КЪСИ АВТОМОБИЛИ с взривоопасен ефект, пъргави и маневрени – къде е тяхното място? Разбира се, където има много завои. За района на Хамбург това е трудно, тъй като там има само прави пътища.
За щастие наблизо обаче имаме страхотна картинг писта. Дължина от 1100 метра, завой след завой, страхотно състояние на асфалтовата настилка. А собствениците на картинг пистата ни оставят да се забавляваме без никакви ограничения. Е да, тази писта е за картове с 1-цилиндров 4-тактов мотор, но и нашите мъници не се нуждаят от много време, за да свикнат с изпълнената със завои отсечка. Две-три обиколки и четириметровите болиди вече се чувстват в свои води. За вихреното им представяне се грижат 4-цилиндрови агрегати с около 200 к.с. За стабилната позиция на пътя без странично накланяне отговарят спортното окачване (в Mini и във VW има дори регулиращи се амортисьори) и гумите с размер до 215 милиметра.

FORD: НЕПОДПРАВЕНА МОЩНОСТ

Fiesta ST200 – съкращението идва от Sports Technology. В малкия авто-мобил от Кьолн има доста от нея и той успява да изпревари останалите. 1,6-литровият агрегат с внушителните 290 нютонметра максимален въртящ момент работи ефективно, но не и прекалено брутално. Това означава, че реагира спонтанно и под 2000 оборота. Така на тази писта ST200 можеше да взема и най-острите завои на втора предавка. Предните колела разполагаха с достатъчно добро сцепление, а окачването бе спортно-стегнато, управлението бе прецизно и директно, а предавките влизаха лесно и бързо. Много пъргаво – но винаги под контрол – Fiesta успяваше да измине обиколка след обиколка. Малкият недостатък на Ford: бързата смяна от педала на газта към педала на спирачката без интерпретиране от асистента за аварийно спиране в града като аварийна ситуация, след което Fiesta спираше вихрено до зоната на регулиране на ABS, въпреки че водачът би предпочел да модулира по-фино в този случай.

Ford Fiesta ST200

1,6-литровият агрегат разполага с 290 нютонметра максимален въртящ момент при 2500 оборота, лекото превключване сменя предавките много прецизно, а предавателното отношение на трансмисията при ниските предавки е оптимално. Прилични спортни седалки, удобен волан – пилотът се чувства отлично тук.

PEUGEOT: ПОБЕДИТЕЛ В СЪРЦЕТО

208 GTi на Peugeot Sport е невероятна машина. „Французинът“ се справя с отсечката грубо, посвоему и почти свръхмотивирано. Спирачките Brembo захапват още след леко натискане на педала, управлението реагира директно със солидна обратна връзка. Рязкото завъртане на волана бива парирано от 208 с поднасяния на задницата, а двигателят работи по старата турбошкола. Първо реагира малко, а после следва парният чук. Накрая вихреният характер ни достави огромно удоволствие, като GTi определено стана победител на сърцето. Този факт ни кара да забравим и (почти нетърпимо в ежедневието) твърдото окачване, лошия обзор и неособено добре тапицираната шофьорска седалка. Нещо, което няма как да преглътнем толкова лесно: макар и GTi да е много щедро оборудван, цената на тестовия автомобил на 208 е доста солена. Под 45 000 лв. не се случва нищо – ето причината, поради която въпреки отличните си постижения „французинът“ не успя да спечели този тест.

Peugeot 208 GTi by Peugeot Sport

Двигателят (1,6-литров с 300 нютонметра максимален въртящ момент) е с характера на старата турбошкола – нещата започват да се случват едва при 3000 оборота. Лесно и прецизно превключване. Типично: малкият волан, над който водачът вижда уредите.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >