Continental проектира дискове, които няма да сменяме


13
авг.
2017

На изложението във Франкфурт доставчикът на автомобилната индустрия Continental ще представи New Wheel Concept – нова концепция за строежа на колелата при електромобили. В основата на прототипа е ново разделение на колелото и оста, както и използването на алуминиеви дискове. Така ще бъде имплементирана оптимизирана спирачна техника за електромобили. Джантата на New Wheel Concepts е изградена от вътрешен алуминиев трегер с алуминиев спирачен диск и външно алуминиево легло на джантата с гумата. Специфичното е, че спирачката „захапва“ диска отвътре. Тази конструкция позволява по-голям диаметър на спирачния диск, което трябва да компенсира по-лошите спирачни качества, свързани с използването на лекия метал в сравнение с конвенционалните дискове от стомана.

При електромобилите спирачките се използват по-рядко, тъй като рекуперацията на енергия е по-силна, отколкото при конвенционалните автомобили. Алуминиевите дискове имат предимството, че не са склонни към ръжда – което е от ключова важност с оглед на по-рядката им употреба при електромобилите. Новата концепция на колелата трябва да донесе предимства и по отношение на теглото и на износването. В Continental са проектирали новите колела с идеята дисковете да издържат през целия жизнен цикъл на автомобила, т.е. да не се налага смяната им. Смяната на накладките пък ще бъде по-лесна. Освен това алуминиевите дискове ще могат да отвеждат по-ефективно и по-бързо. Все още не е ясно кога New Wheel Concept ще намери приложение в сериен автомобил.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин