Continental представя гуми, които се адаптират към пътните условия

Сензори и система за регулиране на налягането в гумите и широчината им върху джантата адаптират гумите към автомобилните условия


19
сеп.
2017

Continental представя две нови технологични концепции за гуми, които ще подобрят още повече сигурността и комфорта на пътя. Те позволяват непрекъснато следене на състоянието на гумата, както и регулиране според ситуацията на характеристиките на поведение в зависимост от преобладаващите условия на пътя. ContiSense и ContiAdapt, правят своя публичен дебют на Международния автомобилен салон Франкфурт 2017.

 

ContiSense е базирана на разработката на провеждащи електричество каучукови смеси, които позволяват сигнали да бъдат изпращани от сензор в гумата към приемник в автомобила. Базираните на каучук сензори постоянно следят дълбочината на протектора и температурата. Ако измерените стойности са над или под предварително зададени лимити, системата мигновено известява водача. Ако нещо проникне в протектора, електрическа верига в гумата се затваря, което също така незабавно изпраща
предупреждение за шофьора – по-бързо от системите, използвани до момента, които предупреждават водача само когато налягането в гумите вече е започнало да спада. В бъдеще ContiSense ще включва допълнителни сензори, които могат да бъдат използвани индивидуално. По този начин информация за пътната повърхност, като например нейната температура или наличието на сняг, могат да бъдат „усетени“ и предадени към водача. Данните могат да бъдат изпратени към електрониката на автомобила или чрез Bluetooth към смартфон.

ContiAdapt комбинира микросензори, вградени в колелото, за да регулира налягането в гумата с променлива широчина върху джантата. По този начин системата може да променя размера на зоната на сцепление, която при различни пътни условия е решаващ фактор както за сигурността, така и за комфорта. Четири различни комбинации позволяват перфектно адаптиране към мокри, неравни, хлъзгави и нормални условия. Например, по-малка зона на сцепление, комбинирана с високо налягане на гумите, намалява съпротивлението при търкаляне и осигурява по-икономично шофиране при равни, сухи пътища. От друга страна, комбинацията от по-голяма зона на сцепление с по-ниско налягане осигурява идеално сцепление върху хлъзгави пътища. Системата също така позволява задаването на много ниско ниво на налягане под 1 бар, което например да спомогне за излизането на автомобила от паркомясто при дълбок сняг или за преодоляване на опасен участък, покрит с черен лед.

Заедно с ContiSense и ContiAdapt ще бъде представена и концептуална гума, която позволява максимално възползване от ползите от двете системи. Дизайнът на гумата включва три различни зони на протектора за шофиране на мокра, хлъзгава или суха
настилка. В зависимост от налягането на гумата и широчината на джантата се активират различни зони на протектора, като гумата приема желания „отпечатък“ за всеки един случай. По този начин характеристиките на гумата се адаптират към преобладаващите пътни условия или предпочитанията на водача. Continental счита и двете технологични концепции за гуми за
многообещаващи решения за мобилността на бъдещето, където гумите се адаптират, за да отговорят на нуждите на автоматизираното шофиране и електрификацията. Например ниското съпротивление при търкаляне позволява електрическите автомобили да изминават по-големи разстояния с едно зареждане. В същото време гумите могат да бъдат адаптирани, за да подхождат на личните предпочитания на водача или да отговарят на внезапни промени в метеорологичните условия. Тези концепции са логичните следващи стъпки в ориентираната към бъдещето разработка на сензора REDI, представен на пазара
от Continental през 2014 г., който беше ключов в установяването на интелигентна комуникация между автомобил и гума.
Новата технология за гуми надгражда върху двете установени технологии за мобилност – ContiSeal за автоматичното залепване на спукани гуми, както и ContiSilent за осезаемо намаляване на шума от гумите и пътя.

Още по темата

Card image cap
Лодка е най-новият хибрид на Toyota

4
апр.
2017

Предстои тестване през следващите няколко години в Токио

Card image cap
Българска концепция за интелигентен транспорт на бъдещето

19
сеп.
2016

Футуристичното превозно средство на студентите от Русе беше показано на Smart Mobility Fest в София, част от Европейската седмица на мобилността

Card image cap
Renault обнови Clio

13
юни
2016

26 години след лансирането на първото поколение на модела Renault обновява своя бестселър. След фейслифта Clio вече паркира самостоятелно

Card image cap

В последния брой:

Архив >