Със своите иновации за търговски транспортни средства Continental може да постигне намаляване на разхода на гориво с шест литра на 100 км. Това постижение е резултат от комплексно въвеждане на повече от 20 различни технологии. С всички тях Continental подобрява ефикасността на тежките машини, намалява въглеродните емисии от тях и разходите при превоз на стоки. Някои от последните нововъведения, включващи олекотени въздушни възглавници, иновативни гуми и по-малък дизелов NOx-катализатор, са изложени на най-значимото изложение за транспорт, логистика и мобилност в родния град на Continental Хановер от 22 септември.
По време на International Motor Show Commercial Vehicles Continental ще представи разнообразно и високотехнологично портфолио от решения за управление на парка от тежкотоварни машини. Освен посочените, Continental ще демонстрра вече въведени технологии като електронния eHorizon и ProViu системата от дигитални огледала, всяка от които намалява разхода на гориво. Иновациите от Continental отговарят на новите по-строги регулации в ЕС за по-ниски емисии, потребление на гориво и регулиране на отработените газове като EURO 6, но и адресират предизвикателства пред превозвчите, които се стремят към ниски оперативни разходи и по-голями товари.
Новите Conti EfficientPro – супер икономични гуми с етикет “А” от ЕС
Една от най-важните технологии, която Continental ще представи в Хановер, е новата линия гуми Conti EfficientPro за задвижваща и носеща ос. Тези гуми със значително подобрено съпротивление при търкаляне са създадени специално за транспорт на дълги разстояния. При развиването на Conti EfficientPro Continental залага на вече утвърдени технологии, използвани в гумите EcoPlus на компанията. Благодарение на специалните смеси за многопластовата структура на протектора и подобрените показатели при търкаляне, съпротивлението при търкаляне на тези гуми е още повече намалено. В сравнение с Conti EcoPlus, 40-тонно полуремарке, оборудвано с Conti EfficientPro на всички оси, постига допълнителни икономии на гориво до 0,64 л на 100 км. При годишен пробег от 120 000 км това означава намаляване на емисиите на CO2 с повече от два метрични тона на година. Conti EfficientPro за управляваща и носеща ос са с етикет “А” за най-високо ниво на икономичност. Леки пастмаси заместват стоманата и алуминия
Модерните тежки камиони и автобуси са с големи изисквания за ефикасност и за да се подобри техния капацитет, но с контролирани разходи, капацитетът на товароносимост трябва да бъде повишен в рамките на ограниченията за натоварване на осите. Намаляването на теглото не е само заради намаляване на консумацията на гориво и респективно оперативните разходи, но то дава и други предимства като увеличаване на товароподемността на осите на машината. Използването на новите въздушни възглавници и олекотени ресори от Continental увеличава с 12-15 кг товароподемността на всяка ос. Тези нови ресори са 75% по-леки от конвенционалните благодарение на използваните специални материали.
По-компактен, по-ефективен: „свързан“ катализатор
По време на изложението, Continental ще представи иновативно решение за “свързан” катализатор за обработване на отходните газове при тежки машини. Поставяйки дизеловия NOx-катализатор близо до двигателя, неговият обем може да бъде намален с около 30%. В същото време използването на новосъздаден субстрат позволява още 20% намаляване на количеството използван материал и теглото на катализатора.