Continental намалява разхода и при хибридите


4
ян.
2016

По време на най-голямото изложение за електронни технологии CES в Лас Вегас Continental ще представи най-новата си технология за управление на енергийното потребление в автомобила. Тя е наречена connected Energy Management (cEM) и асистира на водача за постигане на по-ниска консумация на гориво и по-висок комфорт при шофиране.

Системата използва данни в реално време за ситуацията на пътя, моментната динамика на автомобила, картографски данни и от радар на колата за постигане на оптимално управление на енергийното потребление в хибридния автомобил. В сравнение с 1,2-литровия TSI двигател на Golf VI, оборудван с 12-волтова Start-Stop система, представеният в Лас Вегас автомoбил, оборудван с 48-волтова хибридна система Continental 48 Volt Eco Drive, може да спести с до 21% повече гориво, a при използване на cEM хибриден автомобил може да постигне още 3-4% икономия без да се променя коренно техниката на колата.

 “Чрез анализиране на облачни данни за ситуацияте на пътя, cEМ предлага на шофьора кога трябва да пусне педала на газта. Ако се приближавате към светофар, който скоро ще стане червен, cEM ще ви информира и когато освободите педала на газта, автомобилът автоматично ще активира оптималната комбинация от движение по инерция и регенеративно спиране”, обяснява д-р Иливер Майвалд, директор технологии и иновации в подразделението за задвижващи системи на Continental.

Използвайки данни в облака чрез динамичния eHorizon на автомобила, автомобилът, оборудван със cEМ, “познава” пътя пред него. Тази информация е използвана за препоръки към водача. Функцията за асистиране при светофари, например, „знае“ кога те ще станат червени, независимо дали водачът ги вижда или. Сигнал от специалния педал на газта (Accelerator Force Feedback Pedal) заедно с визуална информация в инструменталния панел напомнят на водача да намали. И всичко, което той трябва да направи, е да вдигне десния си крак си от педала, а cEM ще направи така че автомобилът да стигне до мястото на спиране с минимално спирачно усилие. И не само това – обикновено, когато наближавате червен светофар, там вече има няколко автомобила. Когато радарът ги засече, cEM „знае“, че точката ви на спиране е по-близо от самия светофар и за да спести най-голямо количество енергия,системата за помощ при светофари ще активира движение по инерция и възстановяване на енергия малко по-рано.

img_2015_12_16_48v_ehorizon_5_uv-dataДруга от способностите на cEM, която ще бъде демонстрирана в Лас Вегас, се нарича Intelligent Deceleration Assistant – интелигентен асистент за намаляване на скоростта. Тази функция дава насоки на водача в множество ситуации, когато скоростта на автомобила трябва да бъде намалена. Когато наближавате зона с ограничение на скоростта, например, cEM ще ви уведоми навреме, за да освободите педала на газта още преди вие да сте видели ограничението за скорост и вашият автомобил ще се адаптира автоматично към приближаващото ограничение. Отново, целта е да се намали нуждата от използване на спирачките, защото те губят енергия.

Разбира се, водачът винаги може да избере да не се подчини на препоръките на cEM. В този случайа двигателят ще продължи да работи. От друга страна, ако водачът реши да последва препоръките на системата на Continental, пътуването може да бъде не само комфортно, както при професионален водач, но и с нисък разход на гориво.

Още по темата

Card image cap
Chrysler Pacifica: ванът на Google?

5
май
2016

Fiat и Google искат да използват Chrysler Pacifica като тестов автомобил за автономно шофиране. Ние се докоснахме до американския миниван

Card image cap
Сервизна акция на Tesla Model X заради калпави седалки

13
окт.
2017

Отново лоши новини от Tesla – този път сервизна акция: при 11 000 броя Model X има опасност при катастрофа задните седалки да се откъртят

Card image cap
F-Type на Lister развива дяволските 666 „коня“

4
февр.
2018

Серия 99 броя F-Type ще бъде пусната от Lister

Card image cap
Пешеходецът няма да носи вина при ПТП на пешеходна пътека

13
ян.
2017

Нито един депутат не гласува с „против“ при приемането на поправката в ЗДвП

Card image cap

В последния брой:

Архив >