Continental лансира ново поколение ABS


26
мар.
2018

Безопасно, контролирано и оптимално спиране – това са само част от способностите, които водачите очакват от съвременните спирачни системи. Затова Continental създаде трето поколение на ABS спирачните системи – ABS3 адаптира контрола върху спирачното усилие с още по-голяма скорост и прецизност, за да отговаря на променящи се пътни условия. Continental демонстрира възможностите на спирачната система при различни условия по време на зимни тестове в Швеция.

ABS3 позволява на автомобила да остане управляем дори при рязко натискане на спирачките и оптималното спирачно представяне е осигурено дори при сложни пътни
условия, когато спирачките са активирани на пътни настилки с различни коефициенти на сцепление. Например, когато лентата в дясно е покрита с листа, сняг или чакъл, докато в среднта лента е с много по-добро сцепление, ABS трябва да използва напълно различни нива на спирачна сила към лявото и дясното колело, за да осигури максимално
намаляване на скоростта без да компрометира стабилността на автомобила.

„За да осигурим оптималното спирачно представяне и маневреност във всеки един момент, дори при променящи се условия, ABS3 взима в предвид и прилага всички условности при контрола на динамиката на колелата.“, пояснява Феликс Битенбек, ръководител на Автомобилна динамика в Continental. За да постигне това, ABS3 отговаря на внезапни промени в нивата на сцепление още по-бързо от предишното поколение. Типичен пример е автомобил, чийто водач прави пълно спиране, като започва на хлъзгава настилка и завършва на такава с по-добро сцепление. Това действие изисква промяна в нивото на прилагано усилие. „Дори когато тази промяна се случва внезапно, ABS3 може да се справи по-добре от ABS2, благодарение на своите способности за адаптивна реакция.“, пояснява Битенбек.

„Благодарение на способността на ABS3 бързо да реагира при промени, водачите могат да запазят контрол над автомобилите си в критичен момент.“, казва Йохен Мюлер, специалист в Continental. „Ние трябва да можем да отговорим на всички тенденции – ако например, водач иска да сложи гуми с по-ниско ниво на съпротивление поради екологични съображения, ABS системата трябва да може да реагира на тази промяна.“ Това е възможно благодарение на адаптивния контролер в ABS3, който позволява на системата различно поведение. „Водачите може да се чувстват уверени, че с ABS3 те имат подходящата система за безопасност за всички видове гуми, използвани от тях.“, пояснява Мюлер.

ABS и ESC са доказали своя принос за подобряване на безопасността на пътя и спасяване на животи. Днес тези системи са предлагани стандартно от повечето автомобилни
производители и са смятани за може би най-важния фактор за подобряване безопасността на пътя. В днешната си версия, ESC е като продължение на ABS. ABS предотвратява
блокиране на колелата, така че автомобилът да остане управляем в процес на спиране, а ESC предотвратява загуба на контрол върху автомобила чрез целенасочени корекции на спирането на отделни колела с помощта на електрониката. И двете системи се допълват, за да предоставят максимална безопасност и стабилност.

ABS осигурява оптимално сцепление, дори при аварийно спиране, което за системата означава прехвърляне на максималното спирачно усилие от гумата към пътната настилка. Въпреки това, автомобилът остава управляем, защото колелата не могат да блокират. Тази ситуация е изключително сложна, защото може да възникне внезапно. В допълнение към контрола върху управляемостта по време на критични ситуации, ABS трябва да осигури максимално използване на спирачния потенциал на гумата. ABS3 взима „под внимание“, че сцеплението между гумата и пътната настилка е повлияно от множество фактори, някои от които като коефициент на сцепление на настилката, температура, тежест на автомобила и скорост, се променят непрекъснато. Но, както водачите знаят, качеството на гумите също е от значение.

Още по темата

Card image cap
Новият малък SUV Hyundai Kona – първите ни впечатления

20
юни
2017

Малкият SUV Hyundai Kona разширява палитрата от модели на корейския производител. Цялата информация за оборудването, двигателите и цените. Както и първите ни впечатления при шофиране!

Card image cap
Колекционерът на странни автомобили от Изтока

21
ное.
2016

Някогашен беглец от ГДР се е посветил на колекционирането на автомобили от Източния блок. Неговата сбирка включва Lada от Съветската армия и Citroën на Хонекер

Card image cap

В последния брой:

Архив >