Continental елиминира слепите зони пред водача


8
ное.
2018

Технологичната компания Continental създаде технология, която елиминира мъртвите точки в автомобила чрез „премахване“ на носещите предни колони в автомобила. Наречена Виртуална А-колона, технологията позволява на водача да вижда през А-колоните и по този начин значително подобрява неговото поле на видимост.

Предните поддържащи колони, наричани А-колони, държат предното стъкло и са основата в началото на тавана на автомобила. Тези колони са значителни визуални препятствия за водача. През годините техните размери са постепенно увеличавани, за да се подобри сигурността при преобръщане и за да отговорят на стандартите за устойчивост на покрива, но тази тенденция доведе до повишен риск за пешеходците и други участници в движението, които се оказват скрити от полето на видимост на водача.

В някои ситуации, в зависимост от широчината на носещата колона, линейно пространство с размер от над 91 см на разстояние само 3,5 метра от колоната може да остане невидимо за водача. Това линейно пространство се увеличава значително с отдалечаване от автомобила. В резултат, дизайнът на А-колоните е важен фактор при увеличаване на предното поле на видимост на водача. Виртуалната А-колона на Continental използва нови извити OLED екрани и високоразвити технологии за проследяване на движението на главата за да подобри полето на видимост
на водача. Водачите компенсират липсата на видимост напред, като променят позицията си при шофиране. Системата на Continental проследява тези движения на водача чрез вътрешна камера, поставена точно над волана. В същото време, SurroundView външната камера предава в реално време образ от външната среда на автомобила върху OLED дисплеите, вградени в носещите колони. Интегрирайки движението на главата с образите от външната среда, Виртуалната А-колона създава динамична перспектива пред водача, която създава пред него усещането, че гледа през прозорец, а не във видео образ.

„Тази нова технология позволява на водача да види пешеходците и другите автомобили, идващи от ляво или дясно, които иначе биха били блокирани от носещите колони.“, поясни д-р Карстен Микелс, директор Системи и технологии в подразделението за Интериор на Continental. „Чрез развитието на технологиите за дисплей и заснемане, Continental позволява на водача да поддържа директна линия на погледа при обръщане на ляво или дясно, което осигурява допълнителна безопасност за колоездачи, пешеходци и други уязвими участници в движението.“

Още по темата

Card image cap
Без да се разлее… или как Nissan гарантира, че съдържанието ще си остане в поставките за чаши

27
юни
2016

• Инженерите на Nissan разполагат с повече от 40 вида тестови чаши, кенове и бутилки, за да осигурят спокойствие за клиентите си

Card image cap
Открито удоволствие: Lamborghini Huracan Performante

16
юни
2017

Лятото дойде и едно от предимствата му е, че можем да караме кабриолети. Представяме ви най-интересните модели, които предстои да се появят на пазара до 2021 г.

Card image cap
Най-лошите автомобили за 30 години AUTO BILD

3
авг.
2016

AUTO BILD никога не се е притеснявал да сложи пръст в раната и да каже цялата истина

Card image cap

В последния брой:

Архив >