CO2 промяната


20
февр.
2019

С ускорена електрификация на моделната си палитра германските производители искат да се справят с поставените цели за борба с климатичните промени. За целта компаниите ще се откажат от двигателите с вътрешно горене по-рано от очакваното. Михаел Йост, главен стратег на VW, обяви, че за последно ще пусне нова платформа на двигател с вътрешно горене през 2026 г. Същевременно компанията с централа във Волфсбург планира само до 2023 да инвестира над 9 млрд. евро в електрическа мобилност. Други производители също оповестиха, че ще налеят милиарди в електрически автомобили.

До момента транспортният сектор изостава по отношение на заложените цели за борба с климатичните промени. Всъщност транспортът се оказва единствената област, в която отделяните парникови емисии са се вдигнали спрямо базисната 1990 г. За да няма никакви емисии до 2050, както налага ЕК, последният нов автомобил с двигател на вътрешно горене ще трябва да бъде продаден през 2040 г.

Удивително е, че VW за първи път обявява дата за спиране на бензиновите двигатели. До момента и автомобилни производители, и политици бяха на мнение, че рамковите условия за бъдещото развитие трябвало да бъдат „отворени спрямо технологиите“, т.е. не трябвало да има конкретни срокове за въвеждането на електромобили. В Германия Зелените пледираха след 2030 г. да бъдат спрени регистрациите на коли с ДВГ, но другите партии и индустрията скочиха срещу това предложение. Още през август Ангела Меркел определи двигателя с вътрешно горене като технология с жизнена важност, която щяла да бъде използвана още „десетилетия наред“. Междувременно производителите започнаха да лансират синтетичните горива без CO2 като алтернатива на електрическата мобилност. Т.нар. Synfuels обаче явно не са разглеждани като далновидно решение за бъдещето от най-големия автомобилен производител в света VW.

Още по темата

Card image cap
Х-фейслифт за Mokka

14
сеп.
2016

Обновената версия на "златната кокошка" на гиганта от Рюселсхайм идва на пазара с мощност до 152 к.с. и интелигентни асистиращи системи

Card image cap

В последния брой:

Архив >