CO2 промяната


20
февр.
2019

С ускорена електрификация на моделната си палитра германските производители искат да се справят с поставените цели за борба с климатичните промени. За целта компаниите ще се откажат от двигателите с вътрешно горене по-рано от очакваното. Михаел Йост, главен стратег на VW, обяви, че за последно ще пусне нова платформа на двигател с вътрешно горене през 2026 г. Същевременно компанията с централа във Волфсбург планира само до 2023 да инвестира над 9 млрд. евро в електрическа мобилност. Други производители също оповестиха, че ще налеят милиарди в електрически автомобили.

До момента транспортният сектор изостава по отношение на заложените цели за борба с климатичните промени. Всъщност транспортът се оказва единствената област, в която отделяните парникови емисии са се вдигнали спрямо базисната 1990 г. За да няма никакви емисии до 2050, както налага ЕК, последният нов автомобил с двигател на вътрешно горене ще трябва да бъде продаден през 2040 г.

Удивително е, че VW за първи път обявява дата за спиране на бензиновите двигатели. До момента и автомобилни производители, и политици бяха на мнение, че рамковите условия за бъдещото развитие трябвало да бъдат „отворени спрямо технологиите“, т.е. не трябвало да има конкретни срокове за въвеждането на електромобили. В Германия Зелените пледираха след 2030 г. да бъдат спрени регистрациите на коли с ДВГ, но другите партии и индустрията скочиха срещу това предложение. Още през август Ангела Меркел определи двигателя с вътрешно горене като технология с жизнена важност, която щяла да бъде използвана още „десетилетия наред“. Междувременно производителите започнаха да лансират синтетичните горива без CO2 като алтернатива на електрическата мобилност. Т.нар. Synfuels обаче явно не са разглеждани като далновидно решение за бъдещето от най-големия автомобилен производител в света VW.

Още по темата

Card image cap
Електрическа тротинетка в багажника – транспортът на бъдещето

13
окт.
2017

С ролера Flynn ZF иска да внесе революция в индивидуалната мобилност

Card image cap
Въпреки Brexit: Toyota инвестира 275 млн. евро в завод във Великобритания

18
мар.
2017

Излизането на Обединеното кралство от ЕС няма да попречи на японците да осъществят плановете си

Card image cap
VW Tiguan Allspace

9
ян.
2017

VW Tiguan XL се нарича Allspace, по-дълъг е с 22 сантиметра, а вместимостта на багажника му е по-дълга със 150 литра.

Card image cap
Тествахме първия SUV на Alfa Romeo!

28
февр.
2017

Дизайн, кокпит, двигатели, цени, старт на продажбите и първите ни впечатления от шофирането: цялата информация на AUTO BILD за новия SUV на Alfa Romeo - Stelvio!

Card image cap

В последния брой:

Архив >