Clubsport: най-наточеният Volkswagen Golf 8 GTI (TECT)


31
окт.
2020

Трудно ще намерите причини за упрекване на актуалния Golf GTI. Той е по-бърз, с по-добро пътно поведение и като цяло – по-приятен за каране от предшественика си. Всичко е така, както трябва да бъде. Единствено емоциите сякаш са оставени малко настрана. Звук? Горе-долу. Визия? Поне отзад лаиците ще го разпознаят единствено по надписа GTI. Но ето, oще преди да започнем да мрънкаме истински, от Volkswagen вече имат готово решение. Нарича се GTI Clubsport и предоставя (почти) всичко, което на най-запалените фенове им липсва при стандартния GTI. AUTO BILD направи първи тест на „най-наточения“ Golf!

Clubsport e истинският GTI, доставящ удоволствие, с необходимата доза пригодност за всекидневието. Само да имаше и ръчна трансмисия…

От 0 до 100 км / ч за 5,6 секунди

Най-очебийната промяна, поне на хартия, е сериозното увеличение на мощността от 245 до впечатляващите  300 к.с. Вместо 370, двигателят вече има максимален въртящ момент 400 Нм. И преди да започнем с дългите обяснения за хотхеча, по-добре да седнем зад волана и да изкараме „напомпания“ Golf по междуградски пътища. Сега категорично можем да заявим: написаното на хартия може да бъде почувствано. Начинът, по-който четирицилиндровият EA888 „тегли“ още под 2000 оборота и уверено се развърта с над 6000, доставя истинско удоволствие. Стандартната 7-степенна трансмисия DSG сменя предавките много пъргаво. Предните колела предават стабилно мощността върху пътя, но подаването на газ винаги трябва да бъде добре дозирано, за да се избегне недозавиването. Все още нямаме право да правим измервания, но обещаните от Volkswagen 5,6 секунди до 100 км/ч звучат съвсем правдоподобно. И най-накрая звукът е това, което трябва да бъде! Отчетливо засмукване, свистене на турбото, „ревящ“ ауспух с клапи, програмирани „припуквания“ при сваляне на предавките и отнемане на газта, всичко е налице въпреки наличието на „бензинов“ филтър за твърди частици. Изкуствено, разбира се, но добре направено.

Най-накрая ауспусите на GTI са достатъчно големи! Дори редакторът може да вкара ръката си безпроблемно.

Мощният двигател определено са за похвала овации, но новите спирачки и настройката на окачването заслужават истински овации. Преди всичко те са причина за удоволствието, което Clubsport доставя по пътища с много завои. Дори със зимни гуми, с каквито беше „обут“ нашият тестови автомобил. На предната ос вече се използват перфорирани дискове и по-големи спирачни апарати, а спирачките са с 600 грама по-леки от всяка страна. Благодарение на „по-негативния“ вертикален наклон на предните колела и „свалената“ с 1 сантиметър каросерия, 1461-килограмовият Golf атакува завоите прецизно и със съвсем леко наклоняване на каросерията. В допълнение към електронния блокаж на диференциала и опционалните адаптивни амортисьори, тук е интегриран и електромеханичен блокаж на диференциала. Така хората от Volkswagen почти напълно елиминират недозавиването при Clubsport. Спортният режим на ESP позволява дори лек „танц“ на задницата. Дори със зимни гуми подаването на газ по-рано в завоя ви изкарва прецизно от него, вместо предницата да „бута“ навън. Кормилното управление е малко синтетично, но осигурява добра обратна връзка. Единственият недостатък е скоростната кутия, която дори в ръчен режим не „изстисква“ максимално оборотите преди превключване на следваща предавка.

В кокпита хората от Volkswagen можеше да се постараят да дадат повече отличителни черти на Clubsport.

Специално за Clubsport Volkswagen разработи режим на шофиране „Нюрбургринг“. Той поставя двигателя и трансмисията в спортен режим и „омекотява“ окачването. Според производителя Сlubsport бил с 13 секунди по-бърз на „Нордшлайфе“. И въпреки всички подобрения, изброени дотук, дори като Clubsport GTI остава истински Golf. Това означава, че във всекидневието ще можете спокойно да се движите в режим Comfort. Тогава ауспухът „утихва“ благодарение на своите клапи, а окачването, дори и с опционалните 19-цолови гуми, все още няма да свали пломбите ви.

Зад опционалните 19-цолови джанти се крият спортни спирачки с перфорирани предни дискове.

А какво да кажем за външния вид? По отношение на него хората от Volkswagen са направили малко промени, но на правилните места. Преработената предна престилка с едра мрежа и без фарове за мъгла изглежда по-агресивно. Декоративна ивица отстрани „цитира“ първия GTI, докато отзад доминират големият спойлер на покрива и по-големите ауспухови тръби. Ето как трябва да изглежда истинският GTI! За съжаление, същото не може да се каже за интериора. Освен новата тапицерия на седалките, тук нищо не се е променило и дори кокпитът на базовия GTI не буди асоциации със света на моторспорта. По-големи „пера“ за превключване и удобната за захват алкантара тук-там със сигурност нямаше да навредят на спортния въд на Clubsport. Освен това по автомобила няма нито едно лого Clubsport.

Сериозна надценка спрямо базовия GTI

Но всичко това са дреболии. Като цяло, Clubsport е автомобил с множество таланти, който доставя удоволствие – както бихте си представили GTI. И накрая стигаме до цената: Clubsport струва 80 400 лева – с 5000 лева повече от стандартния GTI (по цени за Германия).

Технически данни VW Golf 8 GTI Clubsport: ● ДВИГАТЕЛ четирицилиндров, турбо, отпред напречно ● МОЩНОСТ 1984 куб.см ● МОЩНОСТ 221 кВт (300 к.с.) при 5300 об/мин ● МАКС. ВЪРТЯЩ МОМЕНТ 400 Нм при 2000-5200 об/мин ● ЗАДВИЖВАНЕ предно/7-степенна DSG-трансмисия ● Д/Ш/В 4295/1789/1465 мм ● ТЕГЛО 1461 кг ● ОБЕМ НА БАГАЖНИКА 374-1230 л ● УСКОРЕНИЕ 0-100 км/ч 5,6 сек ● МАКСИМАЛНА СКОРОСТ 250 км/ч ● РАЗХОД* 7,4 л ● ЕМИСИИ CO2* 167 г/км ● ЦЕНА от 80 400 лева (за Германия)

* WLTP

Още по темата