2809
2018
2018
НОВАТА HONDA Civic Type R няма как да остане незабелязана. В сравнение със Seat Leon SC Cupra, който визуално прилича по-скоро на трицилиндров модел, отколкото на бегачка с 300 к.с., „японецът“ е несравнимо по-впечатляващ. По отношение на мощността конкурентите са на сходно ниво, същото може да се каже и за концепцията на задвижването: 2 литра, турбо, 6-степенна механична скоростна кутия и предно задвижване.
Но толкова висока мощност на предните колела ни кара да се замислим. А особено Seat демонстрира колко безпроблемно може да се справя с този излишък от мощност. За теста по състезателната писта активираме режима Cupra. Спортната програма стяга окачването, педалът на газта става по-чувствителен, звукът също е по-драматичен. Leon потегля по пистата с внушителна тяга. Очакват го дузина завои по нашата тестова писта в Миревал, Южна Франция. И през всеки от тях „испанецът“ преминава спокойно и абсолютно неутрално. За това помагат и директните, без никакво забавяне реакции при подаване на газ.
При преминаването през острите завои електронният блокаж на диференциала преразпределя въртящия момент малко нерешително. Въпреки това почти няма проблеми със сцеплението. Seat се представя перфектно и при спиране в края на правите участъци. Димните сигнали подсказват за блокиращо предно колело, освен това задницата поднася приятно. Уплахата отминава бързо, тези номера вече са ни познати от Cupra, която се шофира в граничен режим. Иначе всичко е окей – дори и на кантара: благодарение на липсата на двойно задвижване Cupra тежи под 1,4 тона. Лекотата, комбинирана с бруталната мощ и стабилното поведение на пътя, позволява впечатляващото време за обиколка от 1:37,07 минути.
Ами яркият съперник? Прави всичко по различен начин, дори и по отношение на настройките на двигателя. По-висок въртящ момент, повече мощност – но значително по-късно. VTEC Turbo е различен: в Honda са създали двигател, който е по-скоро брутален, отколкото култивиран. Малка турбодупка, неудържимо развъртане, почти неприлични турбозвуци. Всичко това носи характера на 90-те години – много приятно.
Продължете на следващата страница