Civic Type R или Leon SC Cupra 300: кой е господарят на пистата?


28
сеп.
2018
НОВАТА HONDA Civic Type R няма как да остане незабелязана. В сравнение със Seat Leon SC Cupra, който визуално прилича по-скоро на трицилиндров модел, отколкото на бегачка с 300 к.с., „японецът“ е несравнимо по-впечатляващ. По отношение на мощността конкурентите са на сходно ниво, същото може да се каже и за концепцията на задвижването: 2 литра, турбо, 6-степенна механична скоростна кутия и предно задвижване.
Но толкова висока мощност на предните колела ни кара да се замислим. А особено Seat демонстрира колко безпроблемно може да се справя с този излишък от мощност. За теста по състезателната писта активираме режима Cupra. Спортната програма стяга окачването, педалът на газта става по-чувствителен, звукът също е по-драматичен. Leon потегля по пистата с внушителна тяга. Очакват го дузина завои по нашата тестова писта в Миревал, Южна Франция. И през всеки от тях „испанецът“ преминава спокойно и абсолютно неутрално. За това помагат и директните, без никакво забавяне реакции при подаване на газ.

Два 2-литрови турбомотора: VTEC на Honda и TSI на Seat има напълно различни характери

При преминаването през острите завои електронният блокаж на диференциала преразпределя въртящия момент малко нерешително. Въпреки това почти няма проблеми със сцеплението. Seat се представя перфектно и при спиране в края на правите участъци. Димните сигнали подсказват за блокиращо предно колело, освен това задницата поднася приятно. Уплахата отминава бързо, тези номера вече са ни познати от Cupra, която се шофира в граничен режим. Иначе всичко е окей – дори и на кантара: благодарение на липсата на двойно задвижване Cupra тежи под 1,4 тона. Лекотата, комбинирана с бруталната мощ и стабилното поведение на пътя, позволява впечатляващото време за обиколка от 1:37,07 минути.
Ами яркият съперник? Прави всичко по различен начин, дори и по отношение на настройките на двигателя. По-висок въртящ момент, повече мощност – но значително по-късно. VTEC Turbo е различен: в Honda са създали двигател, който е по-скоро брутален, отколкото култивиран. Малка турбодупка, неудържимо развъртане, почти неприлични турбозвуци. Всичко това носи характера на 90-те години – много приятно.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Chevrolet Silverado 5.3 V8: пикап за всякакви случаи

24
юли
2016

Развиващият 355 к.с. 5,3-литров V8 е най-предпочитаният двигател за Chevrolet Silverado. AUTO BILD изпробва американския пикап

Card image cap
Тест с 300 км/ч: адска жега!

25
сеп.
2017

Те всички са още по-бързи в сравнение със серийните си версии: шест тунинг модела ни демонстрират как спортните коли вземат спринта от 0 до 300 км/ч

Card image cap
Micra-та за дълъг път

23
ян.
2017

Какво може малкият "японец" с дизелов агрегат?

Card image cap
Бързата Alfa Romeo Giulia

29
ное.
2016

Alfa Romeo пуска на пазара Giulia Veloce с дизелов и бензинов двигател и двойно задвижване. От нашите първи впечатления ще научите колко бърза е в действителност тази нова лимузина!

Card image cap
Първо сравнение на новия Kodiaq с VW Tiguan

18
ян.
2017

SUV бестселърът на VW се сдоби със сериозна конкуренция – при това от собствения концерн. Първото ни сравнение показва колко опасен може да се окаже Škoda Kodiaq за Tiguan

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: